loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
javadjj بازدید : 128 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

6 مکان بسیار خطرناک در جهان
در این دنیا مکان های زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی خطرناک هستند. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با 6 مکان بسیار خطرناک در جهان آشنا کنیم.


باغ سمی در انگلیس

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری

 

اولین باغ مخصوص گیاهان سمی در انگلستان با الگو گیری از باغ های مخصوص گیاهان دارویی و سمی که در ایتالیا و در حدود سال های 1500 میلادی تاسیس شده بود، ساخته شد. باغ سمی Alnwick باغ مخصوصی است که به طور اختصاصی بر روی کاشت گیاهان سمی و مرگبار کار می کند.

این موسسه دارای انواع مختلفی از گیاهان با ترکیب های دارای مخدر و تنباکو است و همچنین دارای مجوز پرورش و کاشت گیاههانی مخصوص برای بدست آوردن حشیش و کوکایئن برای مصارف خاص است.

جزیره مارها در برزیل

ادامه دارد..

ali jj بازدید : 251 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

  معبد ابو سمبل
ابو سمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.
ساختمان ابو سمبل
چهار مجسمه عظیم (به ارتفاع ۲۰ متر) از او در طرفین ورودی معبد وجود دارد. این معبد رو به شرق است و Re-Horakhty یکی از خدایان خورشید درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی قرار دارد. یکی از ویژگی‌های این معبد، چگونگی ساماندن جهت قرارگرفتن آن است که باعث شده دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقاً به داخلی‌ترین مکان مقدس معبد بتابد و مجسمه‌های چهار خدای نشسته در آن مکان که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty را کاملاً درخشان و روشن کند.

 معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

 ادامه دارد....

ali jj بازدید : 91 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑)‏ شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.
تاریخچه
مجسمه‌های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند. آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند. این امپراتور از سال ۲۲۱ تا ۲۰۶ قبل از میلاد مسیح بر چین باستان حکومت می‌کرد.
پیکره سربازان بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شدند تا بر پایه باوری قدیمی، در جهان پس از مرگ نگهبان و معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند.
کشف لشکر سفالین
در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملا اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند. بر اساس برآوردها، مجسمه‌های لشکر سفالین شامل بیش از ۷۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود. در رشته‌ای از حفاری‌های دقیق و پیوسته از سال ۱۹۷۴ تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

 لشکر سفالین,آشنایی با لشکر سفالین

 لشکر سفالین

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 106 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

در اين حمام كه امروزه از آن به عنوان موزه استفاده مي شود مجموعه اي از بهترين آثار باستان شناسي گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سيده-دش Side و در ميان جنگل هاي درختان كاج اقامتگاه Sorgun - سورگون كه شامل تيتريين گل - Titiyoneol به معناي گل لرزان با (پرچم آبي و داراي ساحل آرام) و(كيزيل آگاچ) بوده قرار گرفته است كه به دليل دارا بودن سواحل ماسه اي و درياي آرام و آبي خود بسيار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.اين مناطق داراي فضاي آرامش بخشي است. علاوه برآن كليه امكانات تفريحي و آسايشي نيز در اين منطقه وجود دارد.

 حمام روميها

حمام روميها

 ادامه دارد...

ali jj بازدید : 82 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

شهرهای زیرزمینی, شهرهای زیرزمینی ایران, شهرهای زیرزمینی جهان

 تمامی شهرهای دنیا در سطح زمین ساخته شده اند ولی در زیر این کره خاکی چه می گذرد و آیا در زیر آن نیز شهرهای وجود دارد که مردم در آن زندگی کنند؟
زندگی انسان ها در تمام طول تاریخ بر روی سطح زمین بوده است و شهرهای خودشان را در آنجا ساخته اند اما در این میان بوده اند قوم ها یا افرادی که به دنبال زندگی زیر زمینی بوده اند  و شهرهای را در زیر پوست شهرهای دیگر ساخته اند.

 شهرهای زیرزمینی, شهرهای زیرزمینی ایران, شهرهای زیرزمینی جهان

 یکی از شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز دنیا را می توانید در جزیره کیش و در کشور خودمان دیدن کنید. شهر زیر زمینی کاریز بسیار رازآلود است و البته نزدیک به 2500 سال قدمت دارد. این شهر زیر زمینی سالانه محلی برای گردشگران از سراسر دنیا است و البته به علت قدمت زیاد آن بسیاری از بخش هایش از بین رفته است و این روزها بار دیگر مسئولین در حال بازسازی آن هستند.

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 103 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

قصر سویل در اسپانیا
قصر سویل (Alcázar of Seville ) ، یک قصر سلطنتی  در سویل،کشور اسپانیا می باشد که در اصل قلعه وابسته به اهالی شمال افریقا می باشد.  این قصر یکی از بهترین نمونه باقی مانده از معماری mudéjar است. فرمانروایان بعدی تعلقات دلخواهی را  به قصر اضافه کردند. سطوح فوقانی قصر هنوز توسط خانواده سلطنتی به عنوان محل اقامت رسمی سویل استفاده می شود.

کاخ زادگاه  ماریا آنتونیتا  دختر فیلیپ پنجم و  و الیزابت فرانس می باشد. شاه در قلعه به  امضای پیمان سویل که منجر به پایان  جنگ انگلیس و اسپانیا شد پرداخت. بعدها ، یک طبقه فوقانی توسط چارلز پنجم به آن اضافه شد که توسط لوئیس دوگا در سبک رنسانس ایتالیا طراحی شده است.
عملیات این طبقه جدید در سال 1540 آغاز شد و در 1572 به پایان رسید .در این قلعه می توان هر دو سبک رنسانس و mudéjar  را مشاهده کرد. هم اکنون این مکان موزه و محل جمع آوری مطالب و سرگذشت ارتش اسپانیا است. مهندسی قصر سویل  به علت قابلیت های بالای دفاعی بی نظیر است. این قصر دارای  تونل های زیرزمینی بسیاری است  که بخش های مختلف را به هم متصل می کند.

تصاویر قصر سویل در اسپانی

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 111 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

تمدنی قبل از اسلام در مدینه
مداین صالح یا حجر نام بنایی است از سازه‌های سنگی تاریخی در شمال کشور عربستان سعودی واقع در جنوب دومة الجندل. تاریخ سنگ نمای خارجی استفاده شده در مداین صالح به سده اول پیش از میلاد باز می‌گردد.

این آثار دارای حدود ۵۰ سنگ‌نوشته ونقش‌های درونی است که متعلق به مرحله پیش از نبطیان و قوم ثمود است. این بنا، در برگیرنده ۱۱۱ گور و نیز سامانه آبیاری تاریخی است که نشان‌دهنده تخصص نبطیان در زمینه سازه‌های آبی بوده است.

مداین صالح,مداین صالح در عربستان,مکانهای تاریخی عربستان

مداین صالح در عربستان

مداین صالح,مداین صالح در عربستان,مکانهای تاریخی عربستان

مداین صالح در عربستان

ادامه دارد...

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 287
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 374
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,256
  • بازدید ماه : 1,009
  • بازدید سال : 31,561
  • بازدید کلی : 325,650
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن