loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
ali jj بازدید : 114 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

روز عید سعید فطر, آداب و رسوم عید فطر

عيد سعيد فطر در بين مردم هر منطقه با آداب و رسوم خاص همراه و گرامي داشته مي‌شود. اين مناسبت مهم در بين مردم سمنان از جايگاه بالا و خاصي برخوردار و مردم اين استان در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان خود را آماده بزرگداشت اين عيد بزرگ مي‌كنند.

 

مردم اين استان پس از يك ماه روزه‌داري و خودسازي ، در اين روز احساس تحول و دگرگوني خاصي در خود مي‌كنند و آيين‌هاي ويژه‌اي برگزار مي‌كنند كه حكايت از پايبندي آنان به ارزشهاي ديني دارد.

 

نظافت منازل، خريد لباس نو ، تهيه شيريني و ميوه‌هاي تازه فصل و برنامه ريزي براي ديد و بازديد در اين روز از جمله مقدمات براي حلول عيد سعيد فطر و بزرگداشت آن در بين مردمان مومن اين استان است.

 

با اعلام روز اول ماه شوال و فرا رسيدن عيد سعيد فطر، مردم پس از عمل مستحبي غسل و پوشيدن لباس‌هاي نظيف و معطر در سطح محله‌ها و مناطق مختلف تكبير گويان راهي مصلاي اقامه نماز شكوهمند اين روز مبارك مي‌شوند.

 

مردم با ورود به مصلاهاي نماز عيد فطر ضمن روبوسي و تبريك اين عيد بزرگ به هم براي نماز آماده مي‌شوند. رسم بر اين است كه قبل از اقامه نماز عيد سعيد فطر ، مكبر و مجري اين مراسم چندين مرتبه ذكرهاي وارد شده اين روز را بلند مي‌گويد و نمازگزاران با او تكرار مي‌كنند. مهمترين اين ذكرها گفتن " الله‌اكبر ، لااله الا الله ، صلوات بر محمد و آل محمد (ص) " و خواندن دعاي سلامتي امام زمان (ع) است.

 در ادامه ...

ali jj بازدید : 106 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

سفره روز عید فطر, نماز عید فطر, عید فطر در ایران

در قشم در طی سال، ۴ روز مولودی خوانده می‌شود. مولودی از جمله مراسم مذهبی است و در مسجدها برگزار می‌شود. روزهای مولودی‌خوانی که در جزیره قشم برگزار می‌شود، عبارتند از:
ـ اهل سنت مراسم تولد پیامبر(ص) را در روز ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان در روز ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌کنند و دولت جمهوری اسلامی از روز ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را بین مسلمانان هفته وحدت اعلام کرده است.

 

ـ معراج پیامبر(ص) شب ۲۷ رجب جشن گرفته می‌شود.

 

ـ عید فطر هم اول شوال برگزار می‌شود.

 

ـ دو جزیره قشم، عید قربان را ۱۰ ذیحجه گرامی می‌دارند.

 

مراسم مولودی بعد از نماز عشاء، از حدود ساعت ۲۰ تا ۲۳ در مسجدهای قشم، شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد.
در این مراسم، که عموماً شب‌ها انجام می‌شود، یک نفر مولودی می‌خواند و دیگران جواب می‌دهند.

 عید فطر

در ادامه...

ali jj بازدید : 125 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

عید فطر,روز عید فطر,ویژگی های عید فطر

به مناسبت عید فطر

فرا رسیدن روز مبارك عید فطر، نوید بخش تحوّلاتى سرنوشت ساز در زندگى اهل ایمان است. چرا كه عید فطر یكى از ایام الله، زمینه ساز وحدت كلمه براى مسلمانان و تقویت اتحاد و اراده آنان، تجدید حیات دوباره براى اسلام، دمیدن روح ایمان و سرور و نشاط براى بندگان الهى، روز نمایش عظمت دین و بازگشت دوباره به فطرت انسانى و بالاخره روز فتح و پیروزى در جهاد اكبر براى رهروان خداجوى مى‏ باشد.

 

در شب و روز عید فطر، اهل ایمان از سوئى به شب زنده دارى و نماز و دعا مى‏ پردازند و از سوئى دیگر با زمزمه زیارت امام حسین علیه السلام با آن حضرت و مقاصد آسمانى‏ اش پیمان مجدد امضاء كرده و روح حماسه و عرفان و فداكارى را در وجودشان احیاء مى‏ كنند.

 

این اعمال معنوى آنان را براى پرواز در عالم ملكوت به همراه قدسیان آماده مى ‏كند و آنان بدین وسیله از قید و بند مادّیات و علاقه‏ هاى بى ‏ارزش رهائى یافته و با دلى سرشار از شوق ایمان و عشق به خدا زندگى نوینى را آغاز مى‏ كنند. 

ویژگی های عید فطر از زبان امير المؤمنين علی (ع) 

در ادامه...

javadjj بازدید : 117 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

شب قدر, ليلة القدر, فضیلت شب قدر

قدر شب مقدرات
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ * وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ *
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ * سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ * . (1)


ترجمه : ما اين قرآن عظيم الشان را (كه رحمت واسع و حكمت جامع است) در شب قدر نازل كرديم و چه تو را به عظمت اين شب قدر آگاه تواند كرد, شب قدر (به مقام و مرتبه) از هزار ماه بهتر و بالاتر است در اين شب فرشتگان و روح (جبرئيل) به اذن خدا (بر مقام ولايت نبى و امام عصر(عج) از هر فرمان (و دستور الهى و سرنوشت مقدرات خلق را) نازل مى گردانند, اين شب, رحمت و سلامت و تهنيت است تا صبحگاه (شهود) ((شب قدر)) يا ((ليلة القدر)) مشهورترين نام اين شب است.

مفسران درباره اينكه چرا اين شب را ((شب قدر)) گفته اند و ((قدر)) به چه معناست, سه معنا را انتخاب كرده اند:

1- قدر= شرف و منزلت
((مرحوم طبرسى)) گويد: ((از آن رو به اين شب, قدر گفته اند كه داراى شرف و پايه اى بلند و شانى عظيم است. مثل اينكه گويند: مرد داراى قدر; يعنى داراى شرف و منزلت. چنان چه قرآن مى فرمايد: ((و ما قدروا الله حق قدره)), يعنى عظمت و شان خدا را آن گونه كه بايد به جا نياوردند.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 127 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

آداب و رسوم مردم کردستان, شب قدر, آداب شب قدر

مردم مسلمان کردستان با غنای فرهنگی و تمدنی خویش همواره حافظان آداب، فرهنگ و آیین‌های سنتی ایران اسلامی بوده‌اند و در این راستا نیز در ایام مبارک ماه رمضان با آداب و رسوم منحصربه فرد خویش اخلاص و تدینشان را به منصه ظهور می‌رسانند.

 

در مجموع می‌توان گفت آداب و سنن مردم اهل سنت کردستان که سنی شافعی مذهب هستند در بسیاری موارد با شیعیان جعفری مذهب که غالب مردم ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند، از نظر فکری و عقیدتی نزدیک است.


یکی  از آداب رسوم مسلمانان کردنشین، برخاستن سحر و سحری خوردن و بیدار کردن همسایگان و اجرای 15 موسیقی مخصوص در این ماه مبارک در مناطق مختلف است که از جمله می‌توان به موسیقی‌های شب خوانی یا سحرخوانی که در اصطلاح محلی به آن هلاگفتن می‌گویند، اشاره کرد که با آن همسایه‌ها و مردم را بیدار می‌کنند.


در بین این ۱۵ موسیقی آواز مرحبا و الوداع از همه مشهورتر است و در تمام مناطق کردنشین قرائت می‌شود.
آواز مرحبا به معنی خیرمقدم گفتن به ماه مبارک رمضان است که از روز اول تا پانزدهم رمضان در نمازها، ادعیه، شب‌خوانی و نمازهای خود می‌خوانند و شامل ابیات مرحبا مرحبا یا شهرالرمضان، مرحبا مرحبا یا شهر الخیر و البرکت و الاحسان، مرحبا مرحبا یا شهر التسبیح و التلاوت القرآن می‌شود از پانزدهم تا آخر ماه رمضان نیز آواز الوداع جای مرحبا را می‌گیرد.


مردم کردنشین غذاها و نان‌های محلی متنوعی را در این ماه مبارک طبخ می‌کنند که از جمله می‌توان به ماودو، کاروان ناشی، کولوره چوره، برساق،داندوگ، کاردی بتورش اشاره کرد.

ادامه دارد...

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 994
  • بازدید ماه : 747
  • بازدید سال : 31,299
  • بازدید کلی : 325,388
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن