loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
nimrooz بازدید : 108 دوشنبه 1392/06/04 نظرات (0)





چاقویی که قطره آب را دو نیم می‌کند + عکس




خبرآنلاین : در افسانه‌ها وقتی می‌خواستند از تیز بودن تیغه شمشیر یا چاقو تعریف کنند، می‌گفتند دستمال ابریشمی را در هوا نصف می‌کند، اما با استفاده از قوانین فیزیک می‌توان حتی قطره آب را نیز به دو نیم کرد !


 بریدن یک قطره آب به دو نیمه با استفاده از یک چاقو، شبیه به داستان‌های جن و پری به نظر می‌رسد؛ کاری که شاید بدون کمک جادو غیرممکن به نظر برسد. اما برای این کار شما به یک چاقوی جادویی نیازی ندارید، تنها لازم است که چاقویی داشته باشید که واقعا واقعا از آب متنفر باشد


آنتونیو گارسیا از دانشگاه ایالتی آریزونا و همکارانش طی آزمایشی نشان داده‌اند که یک چاقوی فوق آبگریز (superhydrophobic knife) می‌تواند یک قطره آب را به زیبایی هر چه تمام‌تر به دو نیمه برش دهد؛ عملکردی که کاربردهای بالقوه‌ای در تحقیقات زیست پزشکی دارد


به گزارش نیوساینتیست، مواد آبگریز به شدت در مقابل مرطوب شدن از خود مقاومت نشان می‌دهند، و قطرات آب را مجبور می‌کنند تا در سطح آنها شکلی توپ‌مانند به خود بگیرند. گروه گارسیا یک قطره آب را روی غلاف آبگریز تفلون اندودی گذاشتند و با استفاده از دو حلقه سیم آن را در جای خود نگه داشتند. سپس چاقوهایی از جنس پلی‌اتان و روی ساختند، و آنها را با استفاده از نیترات نقره و محلول آبگریزی موسوم به HDFT آبکاری کردند



چاقویی که قطره آب را دو نیم می‌کند + عکس



زمانی‌که گروه تحقیقاتی چاقو را به قطره آب نزدیک کردند، قطره به دو نیمه شکافته شد که هر کدام به یکی از حلقه سیم‌ها متصل بود (عکس بالا را ببینید). با این وجود، قطرات تا حدودی در مقابل برش مقاومت می‌کردند و بلند کردن چاقو در میانه برش باعث می‌شد تا قطرات مجددا به یکدیگر وصل شده و شکل اولیه‌شان را به خود بگیرند


توانایی برش پاکیزه و بی‌نقص قطرات، جداسازی پروتئین‌های مخلوط با مایعات زیستی را آسان‌تر می‌سازد و امکان آن را فراهم می‌سازد تا بررسی و تحلیل پروتئین‌ها سریع‌تر و کارآمدتر انجام شود




ali jj بازدید : 114 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

روز عید سعید فطر, آداب و رسوم عید فطر

عيد سعيد فطر در بين مردم هر منطقه با آداب و رسوم خاص همراه و گرامي داشته مي‌شود. اين مناسبت مهم در بين مردم سمنان از جايگاه بالا و خاصي برخوردار و مردم اين استان در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان خود را آماده بزرگداشت اين عيد بزرگ مي‌كنند.

 

مردم اين استان پس از يك ماه روزه‌داري و خودسازي ، در اين روز احساس تحول و دگرگوني خاصي در خود مي‌كنند و آيين‌هاي ويژه‌اي برگزار مي‌كنند كه حكايت از پايبندي آنان به ارزشهاي ديني دارد.

 

نظافت منازل، خريد لباس نو ، تهيه شيريني و ميوه‌هاي تازه فصل و برنامه ريزي براي ديد و بازديد در اين روز از جمله مقدمات براي حلول عيد سعيد فطر و بزرگداشت آن در بين مردمان مومن اين استان است.

 

با اعلام روز اول ماه شوال و فرا رسيدن عيد سعيد فطر، مردم پس از عمل مستحبي غسل و پوشيدن لباس‌هاي نظيف و معطر در سطح محله‌ها و مناطق مختلف تكبير گويان راهي مصلاي اقامه نماز شكوهمند اين روز مبارك مي‌شوند.

 

مردم با ورود به مصلاهاي نماز عيد فطر ضمن روبوسي و تبريك اين عيد بزرگ به هم براي نماز آماده مي‌شوند. رسم بر اين است كه قبل از اقامه نماز عيد سعيد فطر ، مكبر و مجري اين مراسم چندين مرتبه ذكرهاي وارد شده اين روز را بلند مي‌گويد و نمازگزاران با او تكرار مي‌كنند. مهمترين اين ذكرها گفتن " الله‌اكبر ، لااله الا الله ، صلوات بر محمد و آل محمد (ص) " و خواندن دعاي سلامتي امام زمان (ع) است.

 در ادامه ...

ali jj بازدید : 106 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

سفره روز عید فطر, نماز عید فطر, عید فطر در ایران

در قشم در طی سال، ۴ روز مولودی خوانده می‌شود. مولودی از جمله مراسم مذهبی است و در مسجدها برگزار می‌شود. روزهای مولودی‌خوانی که در جزیره قشم برگزار می‌شود، عبارتند از:
ـ اهل سنت مراسم تولد پیامبر(ص) را در روز ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان در روز ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌کنند و دولت جمهوری اسلامی از روز ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را بین مسلمانان هفته وحدت اعلام کرده است.

 

ـ معراج پیامبر(ص) شب ۲۷ رجب جشن گرفته می‌شود.

 

ـ عید فطر هم اول شوال برگزار می‌شود.

 

ـ دو جزیره قشم، عید قربان را ۱۰ ذیحجه گرامی می‌دارند.

 

مراسم مولودی بعد از نماز عشاء، از حدود ساعت ۲۰ تا ۲۳ در مسجدهای قشم، شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد.
در این مراسم، که عموماً شب‌ها انجام می‌شود، یک نفر مولودی می‌خواند و دیگران جواب می‌دهند.

 عید فطر

در ادامه...

ali jj بازدید : 125 جمعه 1392/05/18 نظرات (0)

 

عید فطر,روز عید فطر,ویژگی های عید فطر

به مناسبت عید فطر

فرا رسیدن روز مبارك عید فطر، نوید بخش تحوّلاتى سرنوشت ساز در زندگى اهل ایمان است. چرا كه عید فطر یكى از ایام الله، زمینه ساز وحدت كلمه براى مسلمانان و تقویت اتحاد و اراده آنان، تجدید حیات دوباره براى اسلام، دمیدن روح ایمان و سرور و نشاط براى بندگان الهى، روز نمایش عظمت دین و بازگشت دوباره به فطرت انسانى و بالاخره روز فتح و پیروزى در جهاد اكبر براى رهروان خداجوى مى‏ باشد.

 

در شب و روز عید فطر، اهل ایمان از سوئى به شب زنده دارى و نماز و دعا مى‏ پردازند و از سوئى دیگر با زمزمه زیارت امام حسین علیه السلام با آن حضرت و مقاصد آسمانى‏ اش پیمان مجدد امضاء كرده و روح حماسه و عرفان و فداكارى را در وجودشان احیاء مى‏ كنند.

 

این اعمال معنوى آنان را براى پرواز در عالم ملكوت به همراه قدسیان آماده مى ‏كند و آنان بدین وسیله از قید و بند مادّیات و علاقه‏ هاى بى ‏ارزش رهائى یافته و با دلى سرشار از شوق ایمان و عشق به خدا زندگى نوینى را آغاز مى‏ كنند. 

ویژگی های عید فطر از زبان امير المؤمنين علی (ع) 

در ادامه...

javadjj بازدید : 103 شنبه 1392/05/12 نظرات (0)

طعم دهنده های مختلف برای سبزی, طعم دهنده سبزیجات

9 روش برای خوشمزه تر کردن سبزیجات
اصلی‌ترین راه خوشمزه‌ کردن سبزی‌ها، گریل کردن آنهاست. می‌توان سبزی‌های مختلف را همراه با طعم‌دهنده‌های مخصوص گریل کرد و جشنی از طعم‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیز به راه انداخت .
1 - نخودفرنگی
طعم‌دهنده : نعناع تازه
2 فنجان نخودفرنگی تازه یا یخ‌زده را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود. بعد چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کنید. بعد از یک تفت کوچک، آماده خوردن است.
2  - لوبیاسبز
طعم‌دهنده : سس سفریتو
یک پیاز، 4 گوجه‌فرنگی و 2 حبه سیر را خرد کنید و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید تا پخته و نرم شوند. بعد 1 کیلوگرم لوبیاسبز تازه را به تکه‌های بزرگ تقسیم و به مخلوطی که آماده کرده‌اید (یا همان Sofrito) اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود.
3 - هویج
طعم‌دهنده : دانه زیره سبز
نصف فنجان هویج حلقه‌حلقه شده را در یک لیوان آب و کمی آب پرتقال می‌جوشانیم تا پخته شود. همین‌طور که هویج در حال پخته شدن است، یک حبه سیر خرد شده و نصف قاشق چایخوری زیره‌سبز به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا مایع غلیظ شود و به هویج بچسبد. بعد یک قاشق چایخوری کره به آن اضافه می‌کنیم، حالا هویج آماده سرو کردن است؛ از خوردن آن لذت برید و عاشق آن شوید. این نکته را هم بدانید که پختن هویج آنتی‌اکسیدان‌های آن را افزایش می‌دهد.

4 - کدو سبز 
طعم‌دهنده : آبلیمو
با استفاده از پوست‌کن پوست کدو را بگیرید و آن را حلقه‌حلقه کنید. یک کاسه بیاورید و کدوها را در آن بریزید. آب نصف لیموی تازه را روی کدوها بریزید و 3 تا 4 برگ ریحان به آن اضافه کنید حال کمی روغن زیتون روی مخلوط بپاشید و با اضافه کردن پودر فلفل‌سیاه تازه و تکه‌های فلفل‌قرمز و کمی نمک دریا این ترکیب تابستانی خوشمزه را کامل کنید.

.

.

.

ali jj بازدید : 89 چهارشنبه 1392/05/09 نظرات (0)

شیرخشک,تغذیه با شیرخشک

  آیا شیرخشک حساسیت می‌آورد؟

اگر به هر دلیلی می‌خواهید فرزندتان را با شیرخشک تغذیه کنید، ممکن است پرسش‌هایی در این زمینه داشته ‌باشید. در انتخاب شیرخشک مهم‌ترین نکته، کیفیت تغذیه‌ای، قیمت و حساسیت‌زا نبودن آن است. شاید فکر کنید که مگر شیرخشک مخصوص شیرخواران هم می‌تواند حساسیت‌زا باشد؟

 

پاسخ ما به این پرسش مثبت است؛ حساسیت به شیرخشک را می‌توان از روی علائمی تشخیص داد و با تعویض نوع شیرخشک  واکنش‌های حساسیتی را از بین برد. از والدین می‌خواهیم هنگام انتخاب شیرخشک به توصیه‌هایی که در این مطلب ذکر می‌شود، توجه داشته ‌باشند.

انواع اصلی شیرخشک
شیرخشک تولید شده از شیر گاو:  بیشتر انواع شیرخشک موجود در بازار از شیرگاو تهیه شده‌اند و اصلی‌ترین مواد مغذی مورد نیاز کودک را دارند. تولید‌کنندگان ضمن خشک کردن شیر، پروتئین‌ این شیرها را تغییر می‌دهند به‌طوری که دستگاه گوارش کودک بتواند آنها را به‌ راحتی هضم کند. البته برخی کودکان به پروتئین‌های شیرگاو حساسیت نشان می‌دهند بنابراین به نوع خاصی از شیرخشک مخصوص کودکان احتیاج دارند.

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 245 چهارشنبه 1392/05/09 نظرات (0)

بازیهایی برای تقویت هوش و خلاقیت کودک, تقویت هوش و خلاقیت کودک

 بازی کردن با نوزادان و خردسالان لذتبخش است. حتی نوزادان خیلی کوچک هم از اینکه بزرگترها آنها را در آغوش بگیرند، به آرامی تکان بدهند، نوازش کنند، بینی‌شان را به بینی آنها بمالند و در کنارشان بخوابند لذت می‌برند. امیدوارم بتوانید با انجام بازیهای هدفمند و پرمحتوا به رشد مغزی کودک دلبندتان کمک کنید.

شما با استفاده از روشهای مختلفی از قبیل آواز خواندن، نوازش کردن، در آغوش گرفتن، حرکت دادن، حرف زدن با کودک و تحریک حواس پنجگانه او مانند حس بویایی و چشایی می‌توانید مغز کودک خود را پرورش دهید و کمک کنید سلول‌های مغز او اتصال‌های جدیدی با هم برقرار کنند.
من در اینجا سعی می‌کنم بازیها را به طور خلاصه برای شما دوستان عزیز بیان کنم ان شاء اله که مورد استقبال شما قرار بگیرد. 
بازی اول: حالت چهره

ادامه دارد...

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 952
  • بازدید ماه : 705
  • بازدید سال : 31,257
  • بازدید کلی : 325,346
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن