loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
ali jj بازدید : 184 دوشنبه 1392/06/18 نظرات (0)

همه ساله با وزیدن گرفتن بادهای موسمی با نام «مونسون» تعداد زیادی از مسافران و گردشگران که از پیشروی جبهه هوای گرم تابستانی در کشور به تنگ آمده اند همراه با این بادها به چابهار سفر می کنند.
  
بادهای مونسون که خاستگاه آن اقیانوس هند است همه ساله در فصل تابستان آب و هوای گرم چابهار را طراوت بخشیده و انگیزه لازم را در گردشگران علاقه مند سفر به خنک ترین بندر جنوب کشورفراهم می سازد.

وزش بادهای موسمی یا مونسون، به دلیل اختلاف شدید درجه حرارت بین دو حوزه بزرگ اقلیمی یعنی ارتفاعات هندوکش و اقیانوس هند به وجود می آید و موجب تولید بادهای باران آور تابستانی در بندر چابهار در جنوب شرق ایران می شود.

وزش بادهای موسمی مونسون در ایام تابستان از اقیانوس هند به ساحل چابهار از گذشته همواره به عنوان یکی از عوامل طبیعی این منطقه در جذب گردشگر محسوب می شده است.

این بادهای فصلی با شدت و ضعف تا پایان شهریور ادامه دارد و در شرایطی باعث بادهای شدید و مرطوب و باران های سیل آسا می شود و حتی می تواند مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر و نفوذ قرار دهد.

ali jj بازدید : 198 جمعه 1392/06/15 نظرات (0)

بسیاری از کشورهای اروپای شرقی را می توان به عنوان مقاصد گردشگری محسوب نمود. این کشورها برای گردشگران جاذبه های زیادی دارند و از زیبایی سواحل بلغارستان گرفته تا معماری باروک بندر دوبرونیک، این جاذبه ها موجب شده اند که این کشورها از زیباترین کشورهای دنیا باشند.
1. جمهوری چک

جمهوری چک در قلب اروپا قرار دارد و محلی شگفت انگیز است که فرهنگ، تاریخ و افسانه ها از زیبایی های آن هستند. جمهوری چک یکی از زیباترین و رمانتیک ترین پایتخت های اروپا را دارد. پراگ مقصدی محبوب برای گردشگران رمانتیک است. این شهر پر از قلعه و بارو است؛ از قلعه هلوبوکا – اولیه قلعه گوتیک در دنیا (سال 1250) تا قلعه سسکی استرنبرک، محافظت شده ترین قصر کشور چک. قلعه میکولوو نمونه خوبی از معماری باروک است و قلعه اسهیهوو حس متمایزی از رنسانس دارد. بدون شک جمهوری چک جذاب ترین کشور اروپای شرقی است. 


 

javadjj بازدید : 196 پنجشنبه 1392/06/14 نظرات (0)

این چاه که در قرن دهم میلادی در روستای Abhaneri در استان Rajasthan از هندوستان ساخته شده، راه حلی ویژه برای مقابله با مشکل کم آبی در آن زمان بوده است. از آنجا که این منطقه در آن زمان شرایط آب و هوایی بسیار سختی داشته، مردم مجبور بودند چاه هایی بسیار عمیق در زمین حفر کنند و به آب برسند.

این چاه شیب دار نمونه ی شگفت انگیزی از معماری برتر هندوستان در هزار سال پیش می باشد. این چاه یکی از عمیق ترین چاه های حفر شده در هند می باشد که 3500 پله ی باریک و 31 متر (تقریبا برابر ارتفاع یک ساختمان 13 طبقه ای) عمق دارد.

در مقابل این چاه نیز معبد Harshat Mata قرار گرفته و به سال 800 میلادی تعلق دارد.

از موقعیت مکانی این چاه مخصوصا از فواره ی آن در فیلم هایی نظیر "The Fall" و "The Dark Knight Rises" استفاده شده است.

javadjj بازدید : 109 یکشنبه 1392/06/03 نظرات (0)

وحشتناک ترین جاذبه های دیدنی دنیا
شاید تعجب آور باشد اما یکی از راه های تست کردن میزان اعصاب، دیدن صحنه های وحشتناک و ترس آور است، بدین ترتیب که هر چه تحمل ما در برابر دیدن این صحنه ها بیشتر باشد، اعصاب بهتری هم داریم.

بعضی از مکان های به ظاهر دیدنی در جهان وجود دارند که می توانند بهترین گزینه برای تست اعصاب باشند. از خانه های ارواح گرفته تا اتوبوس وحشت، همگی ترسناک و هراس انگیز اند.
در این گزارش تعدادی از این اماکن را به شما معرفی می کنیم و شما هم می توانید با دیدن این عکس ها میزان اعصابتان را چک کنید!

1. شکار گرگ

 

جاذبه های دیدنی دنیا,ترسناک ترین جاذبه های دیدنی دنیا,مکانهای ترسناک جهان

 .

.

.

javadjj بازدید : 99 یکشنبه 1392/06/03 نظرات (0)

 

 اسم ترن هوایی که می آید قلب آدم به تپش می افتد. سرعت، ترس و هیجان بارزترین ویژگی های رولرکوسترها هستند. این تفریح برای هیجان دوست هایی مناسب است که آدرنالین خونشان پایین آمده است. پارک ارم ما هم ترن هوایی بی‌بخاری دارد که خیلی کم باعث هیجان زدگی می شود. اما در دنیا ترن هوایی های بزرگ و پرسرعتی وجود دارند که واقعا دل شیر می خواهد سوار آنها شدن.

برای آشنایی با سریع ترین رولر کوسترهای جهان با ما همراه باشید.

Millennium Force
بالاترین سرعت: 150 کیلومتر در ساعت

 سریع‌ترین ترن هوایی‌های دنیا,گردشگری

  ترن هوایی Millennium Force در پارک سرو اوهایو، سریع ترین ترن هوایی دنیا نیست. اما طرفداران بسیاری دارد و در طول سه سال گذشته به عنوان یکی از بهترن ترن هوایی های فلزی دنیا شناخته شده است.

.

.

.

ali jj بازدید : 115 جمعه 1392/06/01 نظرات (1)

 

معبد «پارتنون»، این ساختمان سفید باشکوه، قرن‌هاست بر فراز تپه‌ای در «آکروپلیس»، در نزدیکی شهر آتنِ یونان ایستاده، در برابر آسمان آبی می‌درخشد و زیبایی‌اش را به رخ می‌کشد

‌با وجود باد، باران، تابش آفتاب و اتفاق‌هایی که در طول زمان باعث فرسایش این ساختمان شده‌اند، هنوز بخش‌هایی از آن باقی مانده و این باقی مانده‌ها، آن‌قدر جذاب و زیبا هستند که هر سال عده زیادی را برای تماشای این ساختمان به یونان و شهر آتن می‌کشانند.

همه این بازدیدکننده‌ها، می‌دانند چیزی که به دیدنش می‌روند، با اصل آن خیلی فرق می‌کند، با ساختمانی که بیشتر از 2500 سال پیش در این مکان ساخته شده است، اما متخصصان به تازگی چیزهایی را درباره تفاوت این ساختمان با اصل آن کشف کرده‌اند که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد: این ساختمان سفید درخشان، در اصل سفید نبوده است!

این متخصص‌ها می‌دانستند که یونانی‌ها، مجسمه‌ها و ساختمان‌هایی را که از سنگ مرمر می‌تراشیدند، رنگ می‌کردند، اما در ساختمان پارتنون هیچ اثری از رنگ ندیده بودند، تا اینکه «جیووانی ورّی»، یک پژوهشگر ایتالیایی، به شیوه‌ای خاص از قسمت‌های مختلف ساختمان عکاسی و ذره‌های میکروسکوپی رنگ آبی را در آنها کشف کرد.

در این شیوه، نوری خاص بر مولکول‌های رنگ آبی تابانده و باعث می‌شود  این مولکول‌ها نور مادون قرمز از خودشان ساطع کنند؛ آن‌وقت اگر با دستگاهی خاص به قسمت‌هایی که حاوی این مولکول‌ها هستند، نگاه کنیم، آنها را درخشان می‌بینیم.

 

آشنایی با معبد پارتنون,معبد پارتنون

مجسمه‌های سردر پارتنون کاملاً خراب شده‌اند

ali jj بازدید : 107 جمعه 1392/06/01 نظرات (0)

 

عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا     
همیشه همه عجایب روی زمین نیستند و نمی توان آنها را به راحتی و بدون زحمت دید! گاهی باید برای دیدن عجایب و ماجراجویی سر از اعماق زمین درآورید.در بعضی از نقاط دنیا اماکن زیر زمینی وجود دارند که تعجب و حتی وحشت اولین واکنش هاییست که نسبت به دیدن آنها نشان می دهید.


این گزارش به معرفی 10 مکان زیرزمینی می پردازد که با دیدن آنها حتما هم شگفت زده می شوید و هم در مواردی برایتان وحشتناک است.
1. قبرستان زیرزمینی پاریس، فرانسه

 

عجایب گردشگری,مکان زیرزمینی عجیب,عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا

 جمعیت زیاد مناطق مرکزی پاریس در قرن هجدهم، مقامات دولتی را بر آن داشت تا قناتی به عنوان گورستان دسته جمعی بنا کنند. در طول یک دوره 18 ماهه، استخوان ها و اجساد مردگان به محل استراحت ابدی شان در زیر زمین انتقال می یافت.
در این محل که به "امپراطوری مرگ" شهرت دارد، میلیون ها استخوان وجود دارد و دیدن بخشی از آن نیز برای عموم آزاد است.


2. کوبر پدی، شمال استرالیا

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 261
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 334
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,216
  • بازدید ماه : 969
  • بازدید سال : 31,521
  • بازدید کلی : 325,610
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن