loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
javadjj بازدید : 245 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

تعبیر خواب,تعبیرخواب,تعبیر خواب امام جعفر,تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب از اعصار گذشته مردم علاقه مند بودند که آينده را پيش بيني کنند لذا براي اين منظور اقوام مختلف علوم متنوعي را خلق کرده اند مانند ستاره شناسي ، تعبير خواب ، طالع بيني ، فال قهوه و ...که کم هم نيستند .تعبير خواب نيز يکي از اين علوم به شمار مي رود و معايب و مزايايیدارد :تعبیر خواب از لحاظ پيش گوئي يکي از بالاترين سطح ها را دارد و مي توان توسط آن محدوده بسيار بزرگي را پيش بيني کرد زيرا که عالم خواب عالم روح است و روح ميتواند زمان را طي کند و در حال به آينده برسد و تنها عيب آن محدود بودن به خواب ديده شده است ولي با اين حال تعبير خواب را يکي از بهترين روشهاي پيش بيني آينده مي شناسند.

  آیا تعبیر خواب واقعیت دارد ؟

اولاً ؛ اصل خواب و تعبیر خواب مورد قبول همه است و واقعیت دارد .

ثانیاً؛ علم تعبیر خواب از هزاران سال پیش تا به امروز، همواره مورد توجه پیامبران و امامان و دانشمندان و عموم مردم بوده است. خدای تعالی علم تعبیر خواب را به حضرت یوسف(علیه‌السلام) و بعضی از پیامبران داده است و قرآن شریف نیز بدان اشاره نموده است.

 نکته مهم در تعبیر خواب

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 232 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

فال طاس, نحوه ی گرفتن فال با طاس,گرفتن فال با طاس

نحوه ی گرفتن فال با طاس

برای انجام این فال به سه عدد طاس کوچک و همچنین صفحه ای شبیه به تصویر زیر احتیاج دارید. برای تهیه این صفحه می توانید دایره ای به قطر ۳۵ سانتی متر بر روی کاغذ رسم کرده و سپس آن را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید.

فال طاس, نحوه ی گرفتن فال با طاس,گرفتن فال با طاس

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 76 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

ضربت خوردن حضرت علی,شهادت حضرت علی,زندگینامه حضرت علی

سال 40 هجری قمری: ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد كوفه

عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود كه در مكه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، كه سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب(ع)، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یك شب واحد ترور كرده و آن ها را به قتل رسانند.

هر كدام به سوی شهرهای محل مأموریت خویش رهسپار شدند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی به سوی كوفه رفت و در بیستم شعبان سال 40 قمری وارد این شهر بزرگ شد. (نگاه كنید: بیستم شعبان سال 40 هجری قمری)

وی به همراهی شبیب بن بجره اشجعی، كه از همفكران وی بود و هر دوی آن ها از سوی "قطام بنت علقمه" تحریك و تحریث شده بودند، در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارك رمضان سال 40 قمری در مسجد اعظم كوفه كمین كرده و منتظر ورود امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) شدند.(1) هم چنین قطام، شخصی به نام "وردان بن مجالد" را كه از افراد طایفه اش بود، به یاری آن دو نفر فرستاد.(2)

روایت شده، كه در هنگام ضربت زدن عبدالرحمن بن ملجم بر سر مطهر حضرت علی(ع)، زمین به لرزه در آمد و دریاها مواج و آسمان ها متزلزل شدند و درهای مسجد به هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان ها بلند شد و باد سیاهی وزید، به طوری كه جهان را تیره و تاریك ساخت.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 110 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

زندگي نامه حضرت معصومه ولادت حضرت معصومه (س)

نگاهی گذرا بر زندگینامه حضرت معصومه (س)
حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می رفت. پدران این خاندان، همه برگزیدگان و پیشوایان هدایت، گوهرهای تابناک امامت و سکان داران کشتی انسانیت بودند.
حضرت معصومه (س) سرچشمه دانش
 حضرت معصومه (س) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آنکه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسید، فرزند ارجمند آن امام، یعنی حضرت رضا (ع) عهده دار امر تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت. در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هر یک از فرزندان امام کاظم (ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان گشتند. ابن صباغ ملکی در این باره میگوید: ?هر یک از فرزندان ابی الحسن موسی معروف به کاظم، فضیلتی مشهور دارد?. بدون تردید بعد از حضرت رضا (ع) در میان فرزندان امام کاظم (ع)، حضرت معصومه (س) از نظر علمی و اخلاقی، والامقام ترین آنان است. این حقیقت از اسامی، لقب ها، تعریف ها و توصیفاتی که ائمه اطهار (ع) از ایشان نموده اند، آشکار است و این حقیقت روشن می سازد که ایشان نیز چون حضرت زینب (س) ?عالمه غیر معلمه? بوده است. 
حضرت معصومه (س) مظهر فضایل

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 174 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

حضرت آدم,دین حضرت آدم

حضرت آدم چه دینی داشت؟
بر اساس تفسیر آیه 13 سوره شوری، اولین شریعت، شریعت حضرت نوح (ع) است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که از زمان حضرت آدم (ع) تا زمان حضرت نوح، آیا دین و شریعتی وجود داشته است؟
به نقل از کتاب «در محضر علامه طباطبایی قدس سره» به سه پرسش درباره شریعت حضرت آدم (ع) و همچنین دین مردم پیش از حضرت نوح (ع) اشاره شده که علامه به آنها پاسخ گفته است. این سوال و جواب‌ها در پی می‌آید:
آیا حضرت آدم علیه السلام دارای دین و شریعت‏‎ ‎بود؟‎
خیر، دین و شریعت از زمان حضرت نوح‎ ‎علیه السلام شروع شده است؛ چنانکه آیه ‏شریفه زیر بیانگر آن است. خداوند سبحان می‌فرماید:‏‎
شَرَعَ لَکُم مِّنَ الدِّینِ مَا وَصَّی بِهِ نُوحًا وَ الَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَ مَا وَصَّیْنَا ‏بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَ مُوسَی وَ عِیسَی أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَ لَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ کَبُرَ عَلَی الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَن یَشَأ وَیَهْدِی ‏إِلَیْهِ مَن یُنِیبُ.‏

برای شما آیینی مقرر کرد، از همان‌گونه که به نوح وصیت کرده بود و از آنچه بر تو وحی کرده‌ایم و به ابراهیم و موسی و عیسی ‏وصیت کرده‌ایم که دین را بر پای نگه دارید و در آن فرقه فرقه نشوید. تحمل آنچه بدان دعوت می‌کنید بر مشرکان دشوار است. خدا هر ‏که را خواهد برای رسالت خود بر می‌گزیند و هر که را به او بازگردد به خود راه می‌نماید.‏‎
آیه در مقام امتنان به این امت است‎ ‎و بیانگر آن است که شریعت محمدیه صلی الله علیه و آله و سلم ‏جامع تمام شرایع گذشته‎ ‎است و نیز گویای اینکه شرایع الهی که توسط وحی به مردم رسید، عبارت است از شریعت حضرت نوح،‎ ‎حضرت ‏ابراهیم، حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد علیهم السلام و اگر شریعت‏‎ ‎دیگری هم می‌بود، ‏ذکر می‌شد تا جامعیت این دین نسبت به آن نیز ثابت شود.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 112 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

معجزات پیامبر اسلام,معجزات حضرت محمد(ص)

پیامبری که معجزه نداشت!
عده‌ای از مخالفان اسلام به منظور پایین آوردن مقام و منزلت پیامبر عزیزمان، ادعا کرده‌اند که پیامبر اسلام معجزه‌ای جز قرآن نداشت و تنها به وسیله آن مردم را به سوی خود می‌خواند...
 برخی از آن‌ها پا را فراتر نهاده و بر همین اساس از ریشه، پیامبری حضرت محمد صلّی الله علیه و آله را زیر سوال برده‌اند.
فندر، کشیش معروف آلمانی می‌گوید:
از شرایط نبوت، ظهور معجزه است که محمد دارای آن نبوده است. زیرا در قرآن به صراحت آمده است:
«وَ قالُوا لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیاتٌ مِنْ رَبِّهِ قُلْ إِنَّمَا الْآیاتُ عِنْدَ اللَّهِ وَ إِنَّما أَنَا نَذیرٌ مُبینٌ.»  1
و گفتند: چرا بر او از طرف پروردگارش معجزاتی نازل نمی‌شود؟ بگو: معجزات تنها نزد خداست (و به فرمان او نازل میشود نه به میل دیگران) و من فقط هشدار دهنده‌ای آشکار هستم.
وی به آیات 93 سوره اسراء و 109 سوره انعام نیز استناد کرده است.  2
«مسیو ژرژ دوروی» نیز در کتاب خود عکسی از آن حضرت کشیده که قرآنی در دست دارد و در حال ورق زدن آن است. او در زیر آن عکس، نوشته است: «چون از این بزرگوار معجزه می‌خواستند در پاسخ به آنان می‌گفت: اختیار معجزه در دست من نیست و این نعمت به من عنایت نشده است.» 3
پاسخ ‌ها:

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 93 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

یادته میگفتی عشقمون مثل تو فیلماست ؟؟؟

تو نقشت رو خوب بازی کردی

فقط من هیچوقت نفهمیدم اشتباهم چی بود که نقشمو دادن به یکی دیگه !؟!؟!

...

..

.

یه لحظه گوش کن خدا…

جدی میگم!!

نه بچه بازیه ،نه ادا اطوار…

اینور دنیا

حال ” خیلیا ” اصلا خوب نیست…

یه دستی به زندگیشون بکش لطفا!!

...

..

.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 82 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

آنــقــدر زیبـــا عاشق او شده ای

کـــه آدم لـــذت مــــی بــرد از ایـــن هـــمــه خــیـــانــت !

روزی هــم اینگــونــــه عـــاشـــق من بــودی . . .

یـــادت هــســت لــعــنــتــی ؟؟؟

...

..

.

صبر کردن دردناک است و فراموش کردن دردناکتر

و از این دو دردناکتر ان است که ندانی باید صبر کنی یا فراموش!!!!

...

..

.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 94 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

روزی مرد جوانی وسط شهری ایستاده بود و ادعا می کرد که زیبا ترین قلب را درتمام آن منطقه دارد. جمعیت زیاد جمع شدند. قلب او کاملاً سالم بود و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نشده بود و همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده‌اند. مرد جوان با کمال افتخار با صدایی بلند به تعریف قلب خود پرداخت.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 88 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

 

سال گذشته شوهر کارل در یک حادثه‌ی رانندگی کشته شد. جیم که ۵۷ سال داشت داشت در فاصله‌ی میان منزل تا محل کارش در حال رانندگی و راننده‌ی دیگر یک جوان مست بود. در این حادثه، جیم در دم جان باخت و جوان مست ظرف کمتر از دو ساعت از بیمارستان مرخص شد. نکته‌ی ظریف اینجا بود که آن روز، روز تولد پنجاه سالگی کارل بود و در جیب جیم دو بلیط هواپیما به مقصد هاوایی پیدا شد. گویا جیم قصد داشته همسرش را غافل‌گیر کند که اجل مهلتش نداد و به دست راننده‌ای مست کشته شد.

ادامه دارد...
javadjj بازدید : 109 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

آخرین باری که دیدمش پانزدهم آگوست بود. درست شب قبل از اعدامش!
اصولا شب قبل از اعدام نمی ذارن که کسی به فرد اعدامی نزدیک بشه.اون شب ها من با شادی زیاد به تخت خودم می رفتم و روز بیست و هشتم آگوست رو انتظار می کشیدم و همش صحنه ای که قرار بود آزاد بشم رو برای خودم تو ذهنم مرور می کردم.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 120 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

پارک دومنظوره در اتریش
این پارک در داخل رودخانه گرونر سي درستیریا  اتریش واقع شده است. در فصل زمستان عمق این دریاچه به یک یا دو متر می رسد و پارک زمستانی " ستیرا" از آن ظاهر می شود و عاشقان بازی و ورزش به این پارک می آیند و به تفریح و پیاده روی می پردازند.

اما در آغازفصل بهار وبالارفتن درجه حرارت هوا  برفها در ارتفاعات به تدر یج آب می شود و به درون این رودخانه یا پارک می ریزد و این پارک زیبا را  تا ارتفاع 12 متربه زیر آب می برد. این دریاچه رنگ سبز  خود را از درخت ها و گیاهان سبز پارک می گیرد.

دمای آب این دریاچه  در فصل بهار بین 4تا 8 درجه سانتیگراد است. در فصل بهار این دریاچه بیشتر مورد توجه غواص ها برای تماشای درختان وگل ها در زیر آب قرار دارد ، ولی با آمدن فصل زمستان  و ظاهر شدن دوباره پارک  این دریاچه با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

مکانهای دیدنی اتریش, اماکن دیدنی اتریش, جاهای دیدنی اتریش

 

مکانهای دیدنی اتریش

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 144 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان !

 آیا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.
میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند. 
با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

جاذبه های طبیعی جهان,گردشگری

 غار مرمر – شیلی
فرسایش خاک  در طول 6 هزار سال، منظره ای مواج و مرمرین به دیواره های این غار بخشیده است که در اثر آب های سبز و آبی رنگ های متنوعی نیز به خود گرفته اند. این آب ها از رودخانه کاررا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین سرچشمه می گیرند. البته این منظره طبیعی فوق العاده زیبا در معرض تهدید قرار دارد زیرا گویا قرار است سدی در نزدیکی آن ساخته شود. در حال حاضر بازدیدکننده ها می توانند با قایق های پارویی کوچک، هنگامی که آب رودخانه آرام است از داخل این غار دیدن کنند.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 92 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

خطر ناك ترين رستوران
اين رستوران يكي از خطر ناك ترين رستوران هاي است كه مي توانيد براي خوردن غذا به آن برويد.

اين رستوران كه در استان هوبي در چين واقع شده است و در بالاي كوه قرار دارد.

براي رسيدن به اين رستوران و خوردن ازغذاهاي آن بايد از مسير بسيار ترسناك و خطر ناك عبور كنيد. اين مسير در لبه كوه ساخته شده و در زير آن پرتگاه قرار دارد.

تصاویری از خطرناکترین رستوران جهان در چین

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

خطرناکترین رستوران جهان

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

خطرناکترین رستوران جهان

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 92 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

تصاویر زیبا از آبشارهای منجمد
آبشارها از جمله چشم نوازترین مناظر طبیعی هستند که معمولاً هواداران خاص خود را دارد. شنیدن صدای بی وفقه ریزش آب از ارتفاع چند ده متری، در کنار مناظر طبیعی و سرسبزی ناشی از وفور آب در محل، جان و روان آدمی را طراوت می بخشد.
لذت به تماشا نشستن این پدیده زیبا و نیز چشم دوختن به رنگین کمانی که از رقص ذرات آب در هوا تشکیل می شود، قابل وصف نیست. با این حال آبشارهای یخی هم از دیگر جاذبه های طبیعی محسوب می شود. یخ زدن آب های یک آبشار ریزان، پرده ای دیگر از خلاقیت و ابتکار طبیعت است.
به نظر می رسد بالا رفتن از چنین آب های خروشان ولی منجمدی، برای برخی یک تفریح جذاب به شمار می رود. تماشای این تصاویر زیبا و دیدنی، که چند منظره از آبشارهای یخی را به تصویر می کشد خالی از لطف نیست.

تصاویری از آبشارهای منجمد

آبشارهای منجمد,جاذبه های طبیعی,آبشارهای یخی

آبشارهای یخی

آبشارهای منجمد,جاذبه های طبیعی,آبشارهای یخی

آبشارهای یخی

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 151 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

ساختمانی با الهام از بدن انسان! +عکس
 ارتفاع این ساختمان که از نظر ظاهری مانند پیکر یک انسان نشسته است سی و دو متر است.

این ساختمان در هلند ساخته شده و با سفر به درون آن می‌توان از تمامی قسمتها و کارکرد درست یک بدن سالم اطلاعات کسب کرد.

مکانهای دیدنی هلند

ساختمانی با الهام از بدن انسان,ساختمانی شبیه پیکر انسان,ساختمانهای عجیب و غریب

مکانهای دیدنی هلند

مکانهای دیدنی هلند

ساختمانی با الهام از بدن انسان,ساختمانی شبیه پیکر انسان,ساختمانهای عجیب و غریب

مکانهای دیدنی هلند

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 134 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

بی نظیر ترین معماری های جهان
 مکعب آبی

بی نظیر ترین معماری های جهان,ساختمانهای عجیب غریب,عجایب گردشگری

طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار با نقش های تراشیده شده بر روی دیوار ترسیم شده است و همانند سنگ های آسمانی است.

سازه هرمی جادوگران

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 159 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

5 جزیره عجیب در جهان (+عکس)
1) جزیره دوار
مدتها قبل، یک کشتی باری یونانی چرخش یک شیء بزرگ در فاصله 1000 متر جلوتر از خود را شاهد بود. آنها فکر می‌کردند که آن یک هیولا بزرگ است و کاملا ترسیده بودند. پس از نزدیک شدن متوجه یک جزیره شدند که با سرعت بسیار سریع در حال چرخش است. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می‌زند و در آرام ترین حالت هر 12 دقیقه یک دور می‌زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟!
محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده اند.

عجايب گردشگري,مناطق عجيب و ديدني جهان

2) جزیره ای که می‌تواند از وسط جدا و مجددا ادغام گردد
این جزیره غیر معمول در اقیانوس آرام واقع شده است. گاهی اوقات این جزیره به دو قسمت تقسیم می‌شود ولی مجددا به طور خودکار تبدیل به یکی می‌شود. هیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم و ادغام جزیره وجود ندارد.
جدا بودن آنها حداقل 1-2 روز و گاهی اوقات 3-4 روز است و فاصله این دو قسمت از هم به 4 متر هم می‌رسد.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 91 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

چشمه اسرارآمیز سورت كجاست؟
چشمه معدنی اسرارآمیز سورت از شاهکارهای طبیعت است که دارای دو چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه است.
یکی از این چشمه‌ها دارای آبی بسیار شور و دریاچه‌ای کوچک است که در تابستان براي شنا و آب تنی استفاده می‌شود و دارای خواص آب درمانی نیز است؛ چشمه دیگري که در مجاورت این چشمه قرار دارد دارای آبی به رنگ نارنجی و ترش مزه است.

چشمه معدنی,چشمه های آب معدنی,چشمه اسرارآمیز سورت

 

چشمه معدنی سورت نه تنها در فهرست ملی به ثبت رسیده، بلکه می‌تواند نامزد ثبت در فهرست جهانی یونسکو نیز قرار گیرد.
چشمه معدنی سورت در نزديكي روستاهاي ارست و مال خاست دهستان پشت كوه، بخش چهاردانگه شهرستان ساري واقع شده است كه با يك جاده خاكي به جاده شوسه ارتباطي بين اين دو روستا متصل می‌شود. وی ادامه داد: به جرات مي‌توان گفت كه چشمه سورت يكي از زيباترين و بي نظيرترين چشمه‌هاي معدنی در ايران است.
 چشمه معدنی سورت از مجموع چند چشمه مجزا تشکیل شده که در مجاورت یکدیگر واقع شده‌اند،  چشمه باختری از نوع گسلی و چشمه‌های خاوری از نوع درزه‌ای است که آب این چشمه‌ها سبب ایجاد دو حوضچه مجزا از هم می‌شود؛ طبقات اسليتي سنگ بستر را پشت سر نهاده و به سمت ارتفاعات پايين تر جريان مي‌يابند.
 يون‌هاي كلر و سديم موجود در آب چشمه گسلی سبب ايجاد مزه شوري و همچنين عنصر گوگرد موجود در چشمه‌های خاوری سبب ايجاد مزه تلخ در آن شده است، به نظر می‌رسد چشمه گسلی بیشتر از یون‌های نمک و چشمه‌های درزه‌ای بیشتر از یون‌های گوگرد و منیزیم تشکیل شده باشد، به دلیل اینکه اولی بیشتر به شوری و دومی بیشتر به تلخی و ترشی می‌گراید.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 117 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

جزیره سوکوترا, جزیره سوکوترا در اقيانوس هند, سوکوترا

 جزیره سوکوترا؛ یکی از عجیب ترین مکان های روی زمین!! (+عکس)         
سوکوترا یک مجمع الجزایر کوچک یمنی از چهار جزیره در مکانی پرت در اقیانوس هند و از یک سو نزدیک ساحل شاخ آفریقا قرار دارد و حدود 350 کیلومتر از جنوب شبه جزیره عربی فاصله دارد. سوکوترا یکی از دورافتاده ترین مکان های روی زمین و منطقه ای اقلیمی است. دارای زمین های ساحلی هموار با فرم های باریک، فلات های آهکی با غارها و کوه هایی با ارتفاع 1.525 متر بالاتر از سطح دریا.

 جزیره سوکوترا, جزیره سوکوترا در اقيانوس هند, سوکوترا

 جزیره سوکوترا, جزیره سوکوترا در اقيانوس هند, سوکوترا

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 127 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

بزرگترین عجایب باستانی خاورمیانه
آنچه در ادامه می‌خوانیم معرفی ۱۰ نمونه از بناها و مناطق تاریخی و باستانی خاورمیانه است که از آن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین عجایب باستان نام برده شده است:
 بیت‌المقدس، فلسطین:

 بزرگ‌ترین عجایب باستان بیت‌المقدس عجایب باستانی خاورمیانه

شهر بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی که محل معراج پیامبر عظیم‌الشان اسلام است، در بین ادیان مختلف اسلام،‌ مسیحیت و یهود از تقدس و احترام بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به این اهمیت خیابان‌های منتهی به شهر، مختص ادیان متفاوت است و به همین دلیل به محله‌های مسلمانان، مسیحیان، ‌یهودیان و ارمنی‌ها تقسیم شده است. علاوه بر مسجدالاقصی،‌ بناها و اماکن مقدس دیگری نیز در بیت‌المقدس وجود دارند که مسجد قبه‌الصخره از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این بنا که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برمی‌گردد، مکانی مقدس چه برای مسلمانان و چه برای مسیحیان و یهودیان است.
تخت جمشید (پرسپولیس)، ایران:

بزرگ‌ترین عجایب باستان بیت‌المقدس عجایب باستانی خاورمیانه

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 172 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

تورهای تفریحی,سفر به قطب جنوب,مناطق گردشگري

اینجا گردشگران گریه می‌کنند!!
 عجیب‌ترین تورهای تفریحی- ماجراجویانه جهان
معمولاً بسیاری از شرکت کنندگان در این تورها، هنگام رسیدن به نواحی ظاهراً غیرممکن برای عبور، شروع به گریه کردن می‌کنند! اما این لحظات برای مجریان تور چندان عجیب نیست.
زندگی کردن با کوسه‌های سفید و عبور از وحشتناک‌ترین و تنگ‌ترین غارهای جهان می‌تواند سوژه‌های جالب توجهی برای گردشگران ماجراجویی تلقی شود که دیگر از شرکت در تورهای تفریحی عادی کشور‌های مختلف جهان خسته شده اند! نکته جالب این است که شرکت کنندگان درتورهای عجیب، معمولاً با چشمانی مملو از اشک و گریه روز خود را شب می‌کنند!

گوشی تلفن را بر می‌دارید و با شماره تلفن یک آژانس توریستی تماس می‌گیرید که برای چند روز و چندشب اقامت در بهترین و شیک‌ترین هتل‌های یکی از مناطق جذاب گردشگری جهان، بهترین محرک‌ها را ارائه کرده: غذاهای متنوع، بازدید از نقاط دیدنی و شرکت در جشنواره‌های متنوع... چند روز و چند شب به پایان می‌رسد و شما باانبوهی از خاطرات به خانه باز می‌گردید. این، فرآیند عادی و تقریباً جهانی شرکت در تورهای مختلف گردشگری است که البته نوعی قالب کلیشه‌ای به خود گرفته است....حال تصور کنید، در تور ماجراجویانه‌ای نظیر سفر به قطب جنوب، مناطق جنگ زده و حتی در حال جنگ و از همه جالب‌تر صحراهای سوزان آفریقا شرکت کرده اید که در آن‌ها هیچ تکرار و کلیشه ای دیده نمی‌شود. این گونه تورها فرمول‌های خاص خود را دارند که به جهت ذات ماجراجویانه‌شان، شرکت کنندگان در آن باید حتماً بیمه عمر داشته باشند!..

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 117 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

مكانهاي عجیب و غیرطبیعی,عجايب گردشگري,کاپادوکیه  ترکیه

10 مکان عجیب و غیرطبیعی روی کره زمین!! (+عکس)
ما عادت داریم سیاره مان را مکانی طبیعی که از جنگل‌ها، بیابان‌ها، یخ‌ها و دریاها ساخته شده معرفی کنیم. اما در سراسر جهان مکان‌های جذاب و غیر طبیعی‌ای وجود دارد که با دیدنشان فکر می‌کنیم که محلی در مریخ یا جایی از جهانی دیگر است که تازه کشف شده اند!

با هم این مکان‌ها را ببینیم....

مكانهاي عجیب و غیرطبیعی,عجايب گردشگري,کاپادوکیه  ترکیه

 Richat Structure، نزدیک Ouadane در موریتانی. این محل که شبیه گردباد می‌ماند 50 کیلومتر وسعت دارد و در میانه صحرای موریتانی واقع شده است.

مكانهاي عجیب و غیرطبیعی,عجايب گردشگري,کاپادوکیه  ترکیه

 

کاپادوکیه، ترکیه. واقع شده در قسمت مرکزی آناتولیا که به خاطر این کوه‌های دودکش مانند تیز و عجیبش شهرت دارد.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 121 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

باغ,باغهای حیرت انگیز از سراسر دنیا,باغهای بوتچارت,مشهورترین باغهای دنیا

7 باغ حیرت انگیز از سراسر دنیا +عکس
                                                         
1. باغ  Cosmic Speculation – اسكاتلند

باغ,باغهای حیرت انگیز از سراسر دنیا,باغهای بوتچارت,مشهورترین باغهای دنیا

بازدید عمومی‌ این باغ سالانه یك روز می‌باشد. در طراحی این باغ از علم و ریاضیات بهره گرفته شده است و كاملا واضح است كه  در جهان نمونه ندارد. این باغ توسط چارلز جنكس  و همسر آخرش Maggie Keswick  در سال  1989 درست شد آنها به هنگام طراحی این باغ  از ایده هایی كه مردم عادی دارند استفاده نكردند. در این باغ جلوه های باغبانی جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهد و در عوض با ایده هایی در ذهن طراحی شده است و به تحریك افكار درباره ماهیت چیزها می‌پردازد.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 220 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

ساحل مخفي در جزيره ماريتا
يكي از جاذبه هاي عجيب و جالب طبيعي در جزيره ماريتا در مكزيك يك ساحل مخفي است كه كمتر كسي از آن با اطلاع است. اين ساحل كه تقريبا ده ها متر دور تر از ساحل اصلي قرار گرفته يك مكان جالب و دنج براي تفريح به شمار مي ايد.

ارتباط اين ساحل با خود دريا از طريق تونلي در زير زمين است كه باعث ميشود اين ساحل همانند يك ساحل واقعي به نظر آيد.ضمن اينكه ديواره هاي تونل مانند موج شكن عمل ميكنند و در زمان هاي طوفاني ميتوان با خيال آسوده در آبهاي اين ساحل كم نظير به شنا پرداخت.

تصاویر ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ساحل مخفي در جزيره ماريتا,جزيره ماريتا,جاذبه های گردشگری مکزیک

 

ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 143 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا +عکس
 تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.
 با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

---------------------------------------------------------
ال کامینیتو دل ری، اسپانیا
«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا,خطرناک ترین گذرگاه های جهان,خطرناک ترین جاده های جها

عرض کل این مسیر کمتر از یک متر بوده و گاهی حتی به کمتر از 50 سانتی متر می رسد. این در حالی است که ارتفاع آن از سطح رودخانه گادالهورس 107 متر است.

ال کامینیتو دل ری به خاطر اتفاقات بیشمار و تعداد کشته شدگان بسیار زیاد آن، خطرناک ترین گذرگاه دنیا لقب گرفته است و به همین خاطر تا سال 2000 عبور از آن ممنوع اعلام شده بود اما ماجراجویانی که تنها به دنبال خطر هستند این هشدارها را جدی نگرفته و باز هم از آن گذر کردند تا اینکه مسیر دوباره ایمن سازی شده و بازگشایی شد. با این حال باز هم نمی توان آن را محلی مناسب برای عبور دانست.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 124 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

عجیب ترین موزه جانور شناسی دنیا 
موزه جانورشناسی گرانت در لندن بیش از 67 هزار گونه جانوری را در خود نگهداری میکند. این موزه از سال 1828 در حال جمع آوری گونه های مختلف جانوری است.

در حال حاضر فقط 5 درصد از این گونه ها را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است. این موزه جانور شناسی جزو عجیب ترین موزه های دنیا است و گونه های بسیار خاص و نادر از حیوانات در آن نگهداری میشود.

موزه جانور شناسی,عجیب ترین موزه جانور شناسی دنیا

موزه جانورشناسی گرانت

موزه جانور شناسی,عجیب ترین موزه جانور شناسی دنیا

ادامه دارد...

 

 

 


javadjj بازدید : 114 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان

دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِكَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودی‌هایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجت‌هاى جویندگان

 .

javadjj بازدید : 104 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَكاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین.

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از بركاتش وآسان كن راه مرا به سوى خیرهایش و محروم نكن ما را از پذیرفتن نیكی‌هایش اى راهنماى به سوى حـق آشكار.

javadjj بازدید : 114 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

احیاء,شب قدر,احیاء شب قدر

 نکاتی که پیش از احیاء باید به آنها توجه داشت !!

 شبهایی که به نام شب قدر موسوم اند، شاهد برگزاری مراسم احیاء از سوی مساجد و حسینه و ... می باشیم که هر یک مقید به انجام مراسم دعا و نیایش از پاسی از شب تا هنگام سحر بوده و در این میان شب زنده داران عزیز نیز که به امید بهره معنوی بیشتر قدم به مراسم گزارده اند پا به پای آنان تا سحر بیدارند.

یک سۆال، آیا حق مطلب در باب شب زنده داری در شب قدر ادا شده؟ افراد هنگام پایان مراسم آن لذت معنوی را چشیده اند و یا صرفا موظف به اتمام دعای جوشن کبیر و به سر گرفتن قرآن بوده و در این بین مرارت ها نیز تحمل نموده اند؟


چگونگی شکل گیری محافل
مسۆلین و نمایندگان محافلی که به برگزاری احیاء در شبهای قدر می پردازند مطمئنا با تأسی از احادیث و روایات دست به اقدام چنین حرکت زیبایی زده اند از آن جمله: امام كاظم (علیه السلام ) فرموده است، هر كس شب قدر غسل كند و تا طلوع سپیده، شب‏زنده‏دارى كند، از گناهان خود بیرون مى‏رود.( روضة الواعظین/ ترجمه مهدوى دامغانى/ 556) 

و در روایت هست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نمی گذاشتند در این شب کسی از خانواده اش بخوابد. محافلی که در این زمینه برگزار می شوند نیز در راستای همین هدف تشکیل شده اما نکته اینجاست که متأسفانه توجه به تشریع و دعاهای خاص و اهتمام به چارچوب و قواعد تعیین شده هدف اصلی از شب زنده داری را در انزوا قرار می دهد.
 
گام به گام با مراسم شب زنده داری

ادامه دارد...

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 234
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,116
  • بازدید ماه : 869
  • بازدید سال : 31,421
  • بازدید کلی : 325,510
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن