loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
javadjj بازدید : 99 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

شهادت امام على (عليه السلام), چگونگی شهادت امام على (عليه السلام), شب بيست‏ و يكم ماه رمضان

شهادت امام على (عليه السلام)   
علامه طبرسى گويد: على عليه‏ السلام شصت و سه سال زندگانى كرد، ده سال پيش از بعثت، و در سن ده سالگى اسلام آورد. و پس از بعثت‏ بيست و سه سال با رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم زندگانى كرد، سيزده سال در مكه پيش از هجرت در امتحان و گرفتارى به سر برد و سنگين‏ترين بارهاى رسالت آن حضرت را به دوش كشيد.

 

ده سال پس از هجرت در مدينه در دفاع از حضرتش با مشركان جنگيد و با جان خود او را از شر دشمنان دين نگاه داشت، تا آنكه خداى متعال پيامبر خود را به سوى بهشت انتقال داد و او را به بهشت آسمانى بالا برد و على عليه‏ السلام در آن روز سى و سه ساله بود، و بيست و چهار سال و چند ماه حق او را از ولايت غصب كردند و او را از تصرف در امور بازداشتند، و آن حضرت در اين دوران با تقيه و مدارا مى ‏زيست، و پنج‏ سال و چند ماه خلافت را به دست گرفت و در اين سالها گرفتار جهاد با منافقان از ناكثين و قاسطين و مارقين (اصحاب جمل و صفين و نهروان) بود چنانكه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم سيزده سال از روزگار نبوت خود را ممنوع از پياده كردن احكام آن و ترسان و محبوس و فرارى و مطرود بود و نمى ‏توانست‏ با كافران به جهاد پردازد و از مؤمنان دفاع كند، سپس هجرت كرد و ده سال پس از هجرت با مشركان به جهاد پرداخت و گرفتار منافقان بود تا خداوند او را به سوى خود برد.


آن حضرت در شب بيست‏ و يكم ماه مبارك رمضان سال چهل هجرى با شمشير به شهادت رسيد.عبدالرحمن بن ملجم مرادى شقى ‏ترين امت آخر زمان - لعنة الله عليه - در مسجد كوفه او را ضربت زد; بدين قرار كه آن حضرت در شب نوزدهم به مسجد رفت و مردم را براى نماز صبح بيدار مى‏ كرد و ابن ملجم ملعون از آغاز شب در كمين حضرتش بود، چون حضرت در مسجد عبورش به او افتاد او كه مطلب خود را پنهان مى‏ داشت و از روى نيرنگ خود را به خواب زده بود ناگهان از جاى جست و ضربتى با شمشير زهر آلود بر فرق مباركش زد.

ادامه دارد...

 

javadjj بازدید : 99 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

شب قدر, فضیلت شب قدر, اعمال شب قدر

شب قدر که فرا می‌رسد بسیاری از مردم، حتی کسانی که در طول سال جز واجبات عملی دیگر انجام نداده‌اند، خود را مقید می‌سازند در مجالس مذهبی شرکت کرده و تا آخرین لحظات، حضور یابند. آنان این شب را شب برآورده شدن حاجات می‌دانند. شبی که قرار است تقدیر یک سال رقم بخورد. پس بر خود تکلیف می‌کنند تمام اعمال و مستحبات وارد شده برای این شب را به هر سختی که شده است انجام دهند. اما باید توجه داشت نگاه کمی داشتن به اعمال عبادی بسیار اشتباه است. هر کس باید قدر و اندازه خویش را شناخته و به همان میزان و با کیفیتی مطلوب به عبادت بپردازد.

چرا که برای عبادت شرایطی است و مهم‌ترین این شرایط داشتن نشاط روح و آمادگی برای خواندن پروردگار است. امری که گاه مغفول مانده و مورد عنایت شب‌زنده‌داران قرار نمی‌گیرد. به همین سبب در این مجال به بررسی جایگاه نشاط روح در عبادت می‌پردازیم.
 
نگاه دین به داشتن نشاط روح در عبادات
خداوند انسان را آفرید تا او را عبادت کند، فرمان‌بردارش باشد و برای رسیدن به او تلاش کند.

اموری را بر او واجب نمود و تخطی از آن‌ها را ممنوع کرد و برخی کارها را به عنوان میان‌برهایی در رسیدن هر چه زودتر به هدف به عنوان مستحب قرار داد.

 انجام واجبات در هر شرایطی بر آدمی لازم است و عدم توجه بدان‌ها عقوبت الهی را در بر دارد اما در مورد مستحبات قضیه کاملا متفاوت خواهد بود. در انجام اعمال متسحب آنچه بیش از مقدار اهمیت دارد کیفیت انجام عمل می‌باشد. عملی که خالصانه، با حضور قلب کامل و توأم با شادی و نشاط روح انجام گیرد هزاران بار نزد خداوند ارزشمندتر از اعمالی است که از روی خستگی و بدون رغبت انجام می‌شوند. در نهج البلاغه چنین آمده است:

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 96 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

دعای شب قدر, اعمال شب قدر 21, آداب شب قدر

از آنجا که در شب قدر سرنوشت انسانها براى یک سال، بر طبق لیاقتها و شایستگی هاى آنها، تعیین مى‏شود؛ لذا باید آن شب را بیدار بود، توبه کرد خودسازى نمود و به درگاه خدا رفت و لیاقتى بیشتر و بهتر براى جلب رحمت او پیدا کرد

به استناد روایات وارده ماه رمضان افضل ماه‌ها نزد خداوند متعال است؛ که اوّل آن رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن اجابت دعا و رهایی از آتش می‌باشد و به استناد آیات نورانی قرآن کریم شب قدر شب نزول قرآن است که این شب در ماه مبارک رمضان قرار دارد و عظمت این شب به قدرى است که خداوند آن را بهتر از هزار ماه دانسته است.

به اعتقاد مفسران[1] شب قدر به این جهت" قدر" نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین مى‏شود.[2]

در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که ایشان فرمودند:« شب قدر که همه‏ ساله در ماه رمضان در دهه آخرش تجدید مى‏شود شبى است که قرآن جز در آن شب نازل نشده، و آن شبى است که خداى تعالى در باره‏اش فرموده:«فِیها یُفْرَقُ کلُّ أَمْرٍ حَکیمٍ»[3].

آن گاه فرمود: «در آن شب هر حادثه‏اى که باید در طول آن سال واقع گردد چه خیر و چه شر، چه طاعت و چه معصیت، و چه فرزندى که قرار است متولد شود، و یا اجلى که بنا است فرا رسد، و یا رزقى که قرار است (تنگ و یا وسیع) برسد، تقدیر مى‏شود؛ پس آنچه در این شب مقدر شود، و قضایش رانده شود قضایى است حتمى، ولى در عین حال مشیت خداى تعالى در آنها محفوظ است».[4]

به اعتقاد شیعه شب قدر یکی از سه شب نوزدهم بیست و یکم و یا بیست و سوم از ماه مبارک رمضان می باشد که در این خصوص در متون روایی شیعه روایتی ازامام صادق علیه السلام آمده که ایشان فرمودند:«تقدیر مقدرات در شب نوزدهم، و تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضاء در شب بیست و سوم است».[5] 

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 104 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

شهادت امام علی, امام علی, شهادت حضرت علی

 

آنچه براى مردان خدا حائز اهمیت است، خشنودى ذات پاك اوست، و امیرمومنان امام على علیه السلام مردى كه براى رضاى خدا چنان در جبهه جنگ شمشیر مى ‏زند و پایمردى نشان مى ‏دهد كه هیچ پهلوانى را یاراى مقاومتش نیست، در نیمه ‏هاى شب چنان اشك مى ‏ریزد و بدرگاه خداوند زارى و سرانجام به حالت اغماء مى ‏افتد، گوئى كه ترسوتر از او یافت نمى ‏شود و به گفته شاعر عرب: «جمعت فى صفاتك الاضداد»؛ یعنى: صفات متضاد در شخص تو ـ امیرالمۆمنین على علیه السلام ـ جمع شده.

آرى او به هنگام خشم بر دشمنان خدا قاطع ولى در مقابل كودك یتیم آنقدر متواضع و مهربان بود كه در برابر طفل یتیم روى خاك مى ‏نشست، دست مرحمت بر سر او گذاشته و آه مى‏ كشید و مى‏ فرمود: بر هیچ چیزى مثل كودكان یتیم آه نكشیده ‏ام. چنانکه در وصیتنامه باشکوه خود فرمود:

«اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغَیِّرُوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا تضیعوا [یَضِیعُوا] بِحَضْرَتِكُمْ فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِكَ الْجَنَّةَ كَمَا أَوْجَبَ اللَّهُ لِآكِلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّار؛ (بحارالأنوار، ج ‏42، ص 199)

درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا كه گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم كه مى فرمود: اگر كسى یتیمى را، تا آنجا كه بى نیاز شود، سرپرستى كند خداوند به پاداش این كار، بهشت را بر او واجب مى كند. چنانچه اگر كسى مال یتیم را بخورد، خداوند- سوختن در- آتش را بر او واجب مى فرماید.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 271 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان

دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان

 

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّكینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل‌كننده آرامش در دلهاى مؤمنان.

 

javadjj بازدید : 134 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (1)

 

شعر ولادت امام حسن, اشعار ولادت امام حسن

     او آمده تا نور به شب ها بخشد     روح شرف و عشق به دنيا بخشد

 

او آمده تا باور وايمان و صفا       همراه دو صد عاطفه برما بخشد

 

او آمده از صلح و محبت بي شك      جاني ز ولا برتن تنها بخشد

 

  آن سيد خوبان و بهشت آمده تا     برمهر و وفا ارزش و معنا بخشد

 

 او آمده با نام حسن در حسنش     شوري به سرا پرده مولا بخشد

 

       او رود زلالي ست كه درفصل عطش     جود و كرم خويش به دريا بخشد

 

از لطف ، كريم اهل بيت عصمت         ما را زكرم خدا به فردا بخشد

 

    ميلاد امام مجتبي (ع) آمده است     شادي به حريم دل ما آمده است 

شعر ولادت امام حسن مجتبی, اشعار ولادت امام حسن مجتبی

ادامه دارد... 

 

javadjj بازدید : 117 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

شب قدر, ليلة القدر, فضیلت شب قدر

قدر شب مقدرات
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ * وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ *
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ * سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ * . (1)


ترجمه : ما اين قرآن عظيم الشان را (كه رحمت واسع و حكمت جامع است) در شب قدر نازل كرديم و چه تو را به عظمت اين شب قدر آگاه تواند كرد, شب قدر (به مقام و مرتبه) از هزار ماه بهتر و بالاتر است در اين شب فرشتگان و روح (جبرئيل) به اذن خدا (بر مقام ولايت نبى و امام عصر(عج) از هر فرمان (و دستور الهى و سرنوشت مقدرات خلق را) نازل مى گردانند, اين شب, رحمت و سلامت و تهنيت است تا صبحگاه (شهود) ((شب قدر)) يا ((ليلة القدر)) مشهورترين نام اين شب است.

مفسران درباره اينكه چرا اين شب را ((شب قدر)) گفته اند و ((قدر)) به چه معناست, سه معنا را انتخاب كرده اند:

1- قدر= شرف و منزلت
((مرحوم طبرسى)) گويد: ((از آن رو به اين شب, قدر گفته اند كه داراى شرف و پايه اى بلند و شانى عظيم است. مثل اينكه گويند: مرد داراى قدر; يعنى داراى شرف و منزلت. چنان چه قرآن مى فرمايد: ((و ما قدروا الله حق قدره)), يعنى عظمت و شان خدا را آن گونه كه بايد به جا نياوردند.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 92 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

اشعار شهادت حضرت علی, شعر حضرت علی

اشعار شهادت حضرت علی (ع)

 کن عنایت بار اِلها سائل این خانه را
این منم در میزنم بگشا در کاشانه را
خدای من....

 

آمدم پیش تو با فرط گناهم ربّنا
لیلة القدر است و من نامه سیاهم ربّنا
خدای من....

 

آمدم تا بگذری از جرم بی پایان من
حیّ من    معبود من     یکتای من     یزدان من
خدای من....

 

نامه ی اعمال من با تباهی ها قرین
کن گذر از بنده ات حقّ امیرالمومنین
خدای من...

 

کن گذر از ما به حقّ ناله های حیدری
که نمی آید دگر سوز صدای حیدری
علی جانم...

 

مسجد کوفه بگو مولای مظلومان چه شد
حُجّت الَّه،جانِ احمد،ناطق قرآن چه شد
علی جانم....

 

مسجد کوفه بگو از فرق مجرح علی(ع)
پر زده از بام تن تا به خدا روح علی(ع)
علی جانم...

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 127 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

آداب و رسوم مردم کردستان, شب قدر, آداب شب قدر

مردم مسلمان کردستان با غنای فرهنگی و تمدنی خویش همواره حافظان آداب، فرهنگ و آیین‌های سنتی ایران اسلامی بوده‌اند و در این راستا نیز در ایام مبارک ماه رمضان با آداب و رسوم منحصربه فرد خویش اخلاص و تدینشان را به منصه ظهور می‌رسانند.

 

در مجموع می‌توان گفت آداب و سنن مردم اهل سنت کردستان که سنی شافعی مذهب هستند در بسیاری موارد با شیعیان جعفری مذهب که غالب مردم ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند، از نظر فکری و عقیدتی نزدیک است.


یکی  از آداب رسوم مسلمانان کردنشین، برخاستن سحر و سحری خوردن و بیدار کردن همسایگان و اجرای 15 موسیقی مخصوص در این ماه مبارک در مناطق مختلف است که از جمله می‌توان به موسیقی‌های شب خوانی یا سحرخوانی که در اصطلاح محلی به آن هلاگفتن می‌گویند، اشاره کرد که با آن همسایه‌ها و مردم را بیدار می‌کنند.


در بین این ۱۵ موسیقی آواز مرحبا و الوداع از همه مشهورتر است و در تمام مناطق کردنشین قرائت می‌شود.
آواز مرحبا به معنی خیرمقدم گفتن به ماه مبارک رمضان است که از روز اول تا پانزدهم رمضان در نمازها، ادعیه، شب‌خوانی و نمازهای خود می‌خوانند و شامل ابیات مرحبا مرحبا یا شهرالرمضان، مرحبا مرحبا یا شهر الخیر و البرکت و الاحسان، مرحبا مرحبا یا شهر التسبیح و التلاوت القرآن می‌شود از پانزدهم تا آخر ماه رمضان نیز آواز الوداع جای مرحبا را می‌گیرد.


مردم کردنشین غذاها و نان‌های محلی متنوعی را در این ماه مبارک طبخ می‌کنند که از جمله می‌توان به ماودو، کاروان ناشی، کولوره چوره، برساق،داندوگ، کاردی بتورش اشاره کرد.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 128 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

6 مکان بسیار خطرناک در جهان
در این دنیا مکان های زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی خطرناک هستند. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با 6 مکان بسیار خطرناک در جهان آشنا کنیم.


باغ سمی در انگلیس

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری

 

اولین باغ مخصوص گیاهان سمی در انگلستان با الگو گیری از باغ های مخصوص گیاهان دارویی و سمی که در ایتالیا و در حدود سال های 1500 میلادی تاسیس شده بود، ساخته شد. باغ سمی Alnwick باغ مخصوصی است که به طور اختصاصی بر روی کاشت گیاهان سمی و مرگبار کار می کند.

این موسسه دارای انواع مختلفی از گیاهان با ترکیب های دارای مخدر و تنباکو است و همچنین دارای مجوز پرورش و کاشت گیاههانی مخصوص برای بدست آوردن حشیش و کوکایئن برای مصارف خاص است.

جزیره مارها در برزیل

ادامه دارد..

javadjj بازدید : 79 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (1)

دیدنیهای چهارمحال و بختیاری
این روزها دنا کوهنوردان بسیاری را به خود می بیند. استان چهار محال و بختیاری که در اغلب روزهای سال،سردترین نقطه کشور است در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان اولین مفاهیم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری است که خیلی زود با آن آشنا می شوند...

 چهارمحال و بختیاری تقریبا هفت ماه از سال برف دارد و به اعتقاد کارشناسان گردشگری همین قابلیت زمینه بسیار خوبی برای گردشگران ورزشی است.

 چهار محال و بختیاری,جاهای دیدنی چهار محال و بختیاری

  ● کوهرنگ
کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این استان محسوب می شود. پیست اسکی چلگرد در این شهر قرار دارد که یکی از مراکز اسکی معروف کشور است. پیست چلگرد در دامنه کوه کارکنان چلگرد، مرکز کوهرنگ، قرار دارد و سالانه میزبان خیل عظیمی از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش اسکی است.

● فارسان
فارسان یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری و بخشی از پیکره پرجاذبه ایران زمین است که دارای ویژگی ها و قابلیت های کم نظیری است. فارسان، مهم ترین کانون شهری در قلمرو سردسیر عشایر هفت لنگ بختیاری است و ییلاق عشایر بختیاری محسوب می شود. در زمان حکومت آل بویه این شهر مرکز فرماندهی حکام بود که هنوز قلعه هایی به نشانه اقتدار و سلطه خوانین در منطقه از آن زمان باقی مانده است. یکی از دیدنی های جالب منطقه فارسان، کوچ طوایفی از ایل بختیاری است. تماشای کوچ عشایر و نقل مکان چندین ایل با کلیه مایملک با چهار پایان و مراسم حین این تغییر محل، بسیار دیدنی است.

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 162 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

  اگر قصد داريد ماه رمضان امسال را به دليل سفر يا برنامه خانوادگي در شهري ديگر يا يكي از كشورهاي اطراف بگذرانيد پيش از هر چيز راهنماي گردشگري ايده‌آل در ماه‌رمضان را مرور كنيد تا با آشنايي با اماكن گردشگري و ويژگي‌هاي هر شهر بهترين انتخاب را براي گذراندن روزهاي ماه مبارك رمضان در كنار خانواده‌تان انتخاب كنيد.

به مشهد مي‌رويد

شله‌هاي كوه‌سنگي را از دست ندهيد
اگر تا به حال قسمت‌تان شده باشد كه ماه رمضان را در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) سپري كنيد حتما با حضور پرشور روزه‌داران در حرم مواجه شده‌ايد. اگر قسمت بود و امسال هم به مشهد سفر كرديد بعد از آنكه به زيارت امام رضا(ع) رفتيد و راز و نياز كرديد؛ حتما سري به كوچه و پس كوچه‌هاي اطراف حرم بزنيد و براي يك بار هم كه شده روزه‌تان را در رستوران‌هاي اطراف حرم باز كنيد و طعم آش شله‌قلمكار مشهدي‌ها را بچشيد.

 

 اگر فرصتي دست داد در يكي از شب‌ها به كوه‌سنگي و طرقبه كه از معروف‌ترين تفريح‌گاه‌هاي مشهد است برويد و كباب چنجه، برگ و ديزي‌هاي مشهد را تجربه كنيد. علاوه بر آش شله‌قلمكار مشهدي كه گوشت فراواني در آن وجود دارد و يك غذاي مقوي و مغذي براي شام روزهاي روزه‌داران محسوب مي‌شود، ديگچه مشهدي هم در شب‌هاي رمضان بسيار پرطرفدار است. اين غذا كه به عنوان نذري هم در شب‌هاي قدر يا محرم و صفرتوسط مردم تهيه مي‌شود چيزي شبيه شيربرنج است كه قوام بسيار بيشتري دارد. مشهدي‌ها اين غذا را از برنج، هل، شكر ، خلال پسته و زعفران فراوان تهيه مي‌كنند و آن را غذايي مفيد و مغذي براي روزه‌داران مي‌دانند.

ماه رمضان,مسافرت در ماه رمضان,سفر رفتن در ماه رمضان

 اگه به اروميه سفر مي‌كنيد

ادامه دارد...

javadjj بازدید : 81 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

آدمهای ساده, آدمهای ساده را دوست دارم

همان ها که بدی هیچ کس را باور ندارند
همان ها که برای همه لبخند دارند
همان ها که همیشه هستند،
برای همه هستند
آدمهای ساده را
باید مثل یک تابلوی نقاشی
ساعتها تماشا کرد
عمرشان کوتاهاست
بسکه هر کسی از راه می رسد
یا ازشان سوء استفاده می کند یا
زمینشان میزند
یا درس ساده نبودن بهشان می دهد
آدم های ساده را دوست دارم
بوی ناب “آدم” میدهند

ساده که میشوی
همه چیز خوب میشود
خودت
غمت
مشکلت
غصه ات
هوای شهرت
آدمهای اطرافت
حتی دشمنت

 ادامه دارد...

javadjj بازدید : 93 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

 

معماي رنگها,معما با جواب

معما
با توجه به راهنمائي هاي زير مشخص کنيد که هر رنگ در کدام خانه از جدول قرار دارد؟

راهنمايي ها:
1- زرد و نارنجي مجاورند در حالي که قرمز و مشکي مجاور نيستند.

2- خانه شماره 3 يکي از رنگ هاي مقابل است: سفيد ، سبز ، آبي ، قرمز ، خانه 5 سفيد و بنفش نيست.

3- بنفش و نارنجي در يک ستون هستند در حالي که زرد و مشکي همانند سبز و آبي در يک ستون نيستند.

4- شماره خانه هاي سفيد و صورتي متوالي است ولي خانه ها مجاور نيستند.

5- اختلاف شماره خانه هاي قرمز و زرد کمتر از 3 است. اختلاف شماره خانه هاي سفيد و آبي بيشتر از 3 نيست. همچنين اختلاف شماره خانه هاي قرمز و آبي بيشتر از 2 است.

6- سبز که در مجاورت صورتي است در خانه اي با شماره فرد قرار گرفته. قر مز و زرد در يک رديف قرار ندارند.

7- شماره خانه با رنگ آبي از سبز بيشتر است.

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 116 دوشنبه 1392/05/07 نظرات (0)

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║

ﭘﺴﺮﻩ ﺗﻮ ﭘﺮﻭﻓﺎﯾﻞ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:
ﺗﻮﻟﺪﺕ ﻣﺒﺎﺭﮎ
ﺍﯾﺸﺎﻟﻠﻪ ۹۳۷XXX۱۲۳۴ ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺸﯽ
ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﺩﻧﺶ ﻧﺎﺑﻮﺩﻡ ﮐﺮﺩ!

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║

ﺣﻮﺻﻠﻢ ﺳﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻡ ۱۱۸
ﮔﻔﺘﻢ :ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺍﺩﯾﺴﻮﻥ ﺭﻭ ﻟﻄﻒﮐﻨﯿد
ﺍﻭﻧﻢ ﯾﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﺩ
ﺁﻗﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺯﻧﮕﯿﺪﯾﻢ
ﯾﮑﯽ ﻭﺭ ﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ ﺗﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥﻓﺎﺭﺍﺑﯽ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ؟

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║█║▌│█│║
ادامه دارد....
ali jj بازدید : 251 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

  معبد ابو سمبل
ابو سمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.
ساختمان ابو سمبل
چهار مجسمه عظیم (به ارتفاع ۲۰ متر) از او در طرفین ورودی معبد وجود دارد. این معبد رو به شرق است و Re-Horakhty یکی از خدایان خورشید درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی قرار دارد. یکی از ویژگی‌های این معبد، چگونگی ساماندن جهت قرارگرفتن آن است که باعث شده دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقاً به داخلی‌ترین مکان مقدس معبد بتابد و مجسمه‌های چهار خدای نشسته در آن مکان که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty را کاملاً درخشان و روشن کند.

 معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

 ادامه دارد....

ali jj بازدید : 91 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑)‏ شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.
تاریخچه
مجسمه‌های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند. آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند. این امپراتور از سال ۲۲۱ تا ۲۰۶ قبل از میلاد مسیح بر چین باستان حکومت می‌کرد.
پیکره سربازان بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شدند تا بر پایه باوری قدیمی، در جهان پس از مرگ نگهبان و معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند.
کشف لشکر سفالین
در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملا اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند. بر اساس برآوردها، مجسمه‌های لشکر سفالین شامل بیش از ۷۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود. در رشته‌ای از حفاری‌های دقیق و پیوسته از سال ۱۹۷۴ تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

 لشکر سفالین,آشنایی با لشکر سفالین

 لشکر سفالین

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 106 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

در اين حمام كه امروزه از آن به عنوان موزه استفاده مي شود مجموعه اي از بهترين آثار باستان شناسي گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سيده-دش Side و در ميان جنگل هاي درختان كاج اقامتگاه Sorgun - سورگون كه شامل تيتريين گل - Titiyoneol به معناي گل لرزان با (پرچم آبي و داراي ساحل آرام) و(كيزيل آگاچ) بوده قرار گرفته است كه به دليل دارا بودن سواحل ماسه اي و درياي آرام و آبي خود بسيار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.اين مناطق داراي فضاي آرامش بخشي است. علاوه برآن كليه امكانات تفريحي و آسايشي نيز در اين منطقه وجود دارد.

 حمام روميها

حمام روميها

 ادامه دارد...

ali jj بازدید : 82 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

شهرهای زیرزمینی, شهرهای زیرزمینی ایران, شهرهای زیرزمینی جهان

 تمامی شهرهای دنیا در سطح زمین ساخته شده اند ولی در زیر این کره خاکی چه می گذرد و آیا در زیر آن نیز شهرهای وجود دارد که مردم در آن زندگی کنند؟
زندگی انسان ها در تمام طول تاریخ بر روی سطح زمین بوده است و شهرهای خودشان را در آنجا ساخته اند اما در این میان بوده اند قوم ها یا افرادی که به دنبال زندگی زیر زمینی بوده اند  و شهرهای را در زیر پوست شهرهای دیگر ساخته اند.

 شهرهای زیرزمینی, شهرهای زیرزمینی ایران, شهرهای زیرزمینی جهان

 یکی از شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز دنیا را می توانید در جزیره کیش و در کشور خودمان دیدن کنید. شهر زیر زمینی کاریز بسیار رازآلود است و البته نزدیک به 2500 سال قدمت دارد. این شهر زیر زمینی سالانه محلی برای گردشگران از سراسر دنیا است و البته به علت قدمت زیاد آن بسیاری از بخش هایش از بین رفته است و این روزها بار دیگر مسئولین در حال بازسازی آن هستند.

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 103 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

قصر سویل در اسپانیا
قصر سویل (Alcázar of Seville ) ، یک قصر سلطنتی  در سویل،کشور اسپانیا می باشد که در اصل قلعه وابسته به اهالی شمال افریقا می باشد.  این قصر یکی از بهترین نمونه باقی مانده از معماری mudéjar است. فرمانروایان بعدی تعلقات دلخواهی را  به قصر اضافه کردند. سطوح فوقانی قصر هنوز توسط خانواده سلطنتی به عنوان محل اقامت رسمی سویل استفاده می شود.

کاخ زادگاه  ماریا آنتونیتا  دختر فیلیپ پنجم و  و الیزابت فرانس می باشد. شاه در قلعه به  امضای پیمان سویل که منجر به پایان  جنگ انگلیس و اسپانیا شد پرداخت. بعدها ، یک طبقه فوقانی توسط چارلز پنجم به آن اضافه شد که توسط لوئیس دوگا در سبک رنسانس ایتالیا طراحی شده است.
عملیات این طبقه جدید در سال 1540 آغاز شد و در 1572 به پایان رسید .در این قلعه می توان هر دو سبک رنسانس و mudéjar  را مشاهده کرد. هم اکنون این مکان موزه و محل جمع آوری مطالب و سرگذشت ارتش اسپانیا است. مهندسی قصر سویل  به علت قابلیت های بالای دفاعی بی نظیر است. این قصر دارای  تونل های زیرزمینی بسیاری است  که بخش های مختلف را به هم متصل می کند.

تصاویر قصر سویل در اسپانی

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 111 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

تمدنی قبل از اسلام در مدینه
مداین صالح یا حجر نام بنایی است از سازه‌های سنگی تاریخی در شمال کشور عربستان سعودی واقع در جنوب دومة الجندل. تاریخ سنگ نمای خارجی استفاده شده در مداین صالح به سده اول پیش از میلاد باز می‌گردد.

این آثار دارای حدود ۵۰ سنگ‌نوشته ونقش‌های درونی است که متعلق به مرحله پیش از نبطیان و قوم ثمود است. این بنا، در برگیرنده ۱۱۱ گور و نیز سامانه آبیاری تاریخی است که نشان‌دهنده تخصص نبطیان در زمینه سازه‌های آبی بوده است.

مداین صالح,مداین صالح در عربستان,مکانهای تاریخی عربستان

مداین صالح در عربستان

مداین صالح,مداین صالح در عربستان,مکانهای تاریخی عربستان

مداین صالح در عربستان

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 105 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

«اگر ایتالیا رفته باشید و از سیسیل دیدن نکرده باشید اصلاً به ایتالیا نرفته اید، زیرا سیسیل سرنخ همه چیز است.»
- گوته
سیسیل بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه است که در کنار جزایر کوچک دیگر، منطقه خودمختار ایتالیا به نام "منطقه سیسیلی" را تشکیل می دهند.
سیسیل فرهنگ غنی و منحصر بفردی دارد، به خصوص در رشته های هنر، موسیقی، ادبیات، آشپزی و معماری. سیسیل اهمیت باستانی هم دارد و پر از مکان های باستانی و تاریخی از جمله Necropolis of Pantalica، Valley of the Temples و Selinunte است.
آب و هوای خشک و آفتابی، مناظر، آشپزی، تاریخ و معماری سیسیل موجب جذب گردشگران بسیاری از داخل ایتالیا و خارج از ایتالیا می شود. فصل گردشگری در ماه های تابستان اوج می گیرد، ولی مردم اغلب ماه های سال از این جزیره دیدن می کنند.
کوه اتنا، سواحل، مکان های باستانی و شهرهای بزرگ از جمله پالرمو، کاتانیا، سیراکوز و راگوسا محبوب ترین مقاصد گردشگران هستند.
بعضی از محبوب ترین مقاصد گردشگری سیسیل عبارتند از:

1. دره معابد (Valle dei Templi)
این دره یکی از برجسته ترین نمونه های هنر و معماری یونان کبیر و یکی از جاذبه های اصلی سیسیل و بنای تاریخی ملی ایتالیا است.

 ایتالیا,جاهایزدیدنی ایتالیا

  2. کوه اتنا (Mount Etna)

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 97 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

معماری دیدنی معبد بوداییان در چین 
معبد بودایی  Maytszishan واقع شده در استان گانسو در شمال غرب چین قرار گرفته است. این معبد یک نمونه دیدنی از معماری است. در این معبد بیش از 7000 مجسمه و بیش از 1000 متر مربع نقاشی های دیواری قرار دارد. بلند ترین مجسمه این معبد 16 متر طول دارد. تمامی راه پله های این معبد با چوب ساخته شده که بدلیل قدمت با ستون های لزی تقویت شده اند.

تصاویر معبد بودایی  Maytszishan

 معبد بودایی,معبد بودایی  Maytszishan,معابد چین

معبد بودایی  Maytszishan در چین

معبد بودایی,معبد بودایی  Maytszishan,معابد چین

معبد بودایی  Maytszishan در چین

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 148 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

شهر باستانی تئوتیهواکان,تئوتیهواکان

 تئوتیهواکان (Teotihuacan) مکانی باستانی در مکزیک است که حدود 40 کیلومتر با میکزیکوسیتی فاصله دارد و شامل بزرگترین سازه های هرمی شکلی است که در محدوده ی آمریکای کلمبیائی ساخته شده است. به غیر از این سازه های هرمی شکل، این مکان بدلیل اقامتگاه های عظیم واقع در "خیابان مردگان" و نیز نقاشی های دیواری بسیار زیبا و رنگارنگش شهرت خاصی دارد. به علاوه سفال های ظریف و نارنجی رنگی نیز در این مکان ساخته می شود.
به نظر می رسد که این شهر حدود صد سال قبل از میلاد مسیح تاسیس شده و ساخت آن تا سال 250 بعد از میلاد مسیح هم ادامه داشته و تا قرن هفتم یا هشتم مورد استفاده بوده است. همچنین تا هزاره ی اول بعد از میلاد مسیح بزرگترین شهر در آمریکای قبل از آمدن کلمبیائی ها بوده است. در این زمان حدود 200 هزار سکنه داشته که در آن زمان جزو بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شده است و برای اسکان دادن به این جمعیت عظیم، مجبور بودند آپارتمان های چند طبقه بسازند.

 شهر باستانی تئوتیهواکان,تئوتیهواکان

 ادامه دارد...

ali jj بازدید : 101 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

یادت باشـــــــــد

دلت که شکست،

سرت را بگیری بالا ..!

تلافی نکن ، فریاد نزن ، شرمگین نباش.
حواست باشد ؛ دل شکسته، گوشه هایش تیز است..
مبادا که دل و دست آدمی را که روزی دلدارت بود زخمی کنی به کین،
مبادا که فراموش کنی روزی شادیش، آرزویت بود…
صبور باش و ساکت.
بغضت را پنهان کن،
رنجت را پنهان تر ...

ادامه دارد...

ali jj بازدید : 123 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

غضنفر میره عکاسی ! عکاس به غضنفر میگه : دوست داری عکست و چطوری بندازم !؟
غضنفر میگه : مجانی !
.
غضنفر تو باغ احساساتی میشه و دست نامزدش و میگیره میگه : عزیزم به نظرت اگه این درخت کاج زبون داشت الان به ما چی میگفت !؟
نامزد غضنفر میگه : اگه زبون داشت میگفت احمق ! من درخت زردآلوام نه کاج !
ادامه دارد...
 
ali jj بازدید : 109 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

جوک غضنفر سری 7

 

 

غضنفر باباش میمیره ! میبینه هفت باباش جمعیت خیلی زیادی شرکت کردنند ! تصمیم میگیره برای چهلم بلیط بفروشه !
.
غضنفر با نامزدش تو خیابون برای خرید میرن به سمت مغازه میرن که چشم غضنفر به تبلیغ روی دیوار میوفته که نوشته سیو همان سیب است ! غضنفر به نامزدش میگه : میبینی چطوری به مردم دروغ میگن !؟
نامزد غضنفر میگه : چطور مگه عزیزم !؟
غضنفر میگه : آخه من خوردم سیب نبود ! صابون بود
ادامه دارد....
ali jj بازدید : 87 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

رنگ مو,بهترين رنگ مو

 

اگر به سراغ مادربزرگ خود برويد و از او در اين باره بپرسيد، قطعا بيش از 10‌گياه دارويي با رنگ‌هاي متفاوت و زيبا را به شما معرفي مي‌كند كه استفاده از آن‌ها موجب تغيير رنگ موها و ايجاد تغيير در ظاهر شما مي‌شود. پيش از توليد و عرضه رنگ موهاي شيميايي در جهان بسياري از زنان در كشورهاي مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رويش گياهان دارويي همان منطقه از اين خاصيت گياهان دارويي براي رنگ كردن موهاي خود استفاده مي‌كردند. اين افراد از حنا براي حنايي كردن موها، از روناس براي مشكي‌كردن و از دانه‌هاي قهوه براي قهوه‌اي كردن موهاي خود استفاده مي‌كردند. در اين مقاله شما را با برخي از رنگ موهاي طبيعي كه از گياهان دارويي تهيه مي‌شوند، آشنا مي‌كنيم. رنگ موهايي كه به راحتي در آشپزخانه شما تهيه مي‌شوند و كاربردي موثر و سالم در حفظ شادابي و نشاط مو و تغيير رنگ آن‌ها دارد.

 ادامه دارد....

تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 980
  • بازدید ماه : 733
  • بازدید سال : 31,285
  • بازدید کلی : 325,374
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن