loading...
لـــولِــســتــان | lolestan.ir
خوش آمدید
تبلیغات | lolestan.ir
کاور لـــولـــســتــان | lolestan.ir
آخرین ارسال های انجمن
ali jj بازدید : 161 چهارشنبه 1392/05/02 نظرات (0)

«تولد ايشان را خدمت ملكه محترم انگليس و وليعهد اين كشور كه صاحب نوه شده‌ اند تبريك مي گوييم.»

 .تبریک ایران به انگلیس به خاطر به دنیا آمدن نوه مله انگلیس

ديروز سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در اقدامي كم سابقه تولد فرزند شاهزاده ويليام، دوك كمبريج و كيت ميدلتون دوشس كمبريج را در لحن فوق به ملكه انگليس و پرنس چارلز وليعهد اين كشور تبريك گفت .اين تبريك صميمانه مقام رسمي جمهوري اسلامي ايران به ملكه انگليس در حالي صورت مي‌گيرد كه پس از پيروزي دكتر روحاني در انتخابات اخير رياست جمهوري ، انگليسي‌ها در تغيير لحني محسوس نسبت به جمهوري اسلامي از نتيجه انتخابات رياست جمهوري ابراز رضايت كرده و درباره افزايش سطح همكاري‌ها و مناسبات دو كشور وعده هايي دادند.

 تولد در كانون توجه جهاني
فرزند شاهزاده ویلیام و همسرش، کیت میدلتون، به مانند عروسی آن‌ها، از چند ماه پیش که خبر بارداری عروس ملکه اعلام شد، در کانون توجه رسانه‌ها قرار داشت و در دو روز گذشته هم زایمان کیت میدلتون در صدر خبرها قرار گرفت. چنین وضعیتی سبب انتقاد بسیاری شده است و وب‌سایت روزنامه بریتانیایی گاردین در پاسخ به انتقادها، ابتکار جالبی را به کار بسته؛ با ورود به نسخه‌ آنلاین مشهور گاردین که یکی از برترین سایت‌های خبری جهان به‌شمار می‌رود، از شما پرسیده خواهد شد که «آیا جمهوریخواه هستند؟» و اگر پاسخ مثبت به این پرسش دهید، آن‌وقت صفحه اول گاردین و ترتیب اخبار برای مخاطب تغییر می‌کند و اخبار تولد نوزاد سلطنتی دیگر در صدر گزارش‌ها نخواهد بود. البته اگر مخاطب گزینه «سلطنت‌طلب» را انتخاب کند، اخبار تولد عضو جدید خانواده سلطنتی برای او به نمایش در می‌آید.

بقیه در ادامه مطلب.....

 توپ در زمين ايران
اين تولد پرسروصدا و البته پرهزينه، همان‌طور كه تمام دنيا را تحت تاثير قرار داد. در ايران نيز مورد بهره برداري سياسي قرار گرفت. پاسخ سخنگوي وزارتخارجه كشورمان در حقيقت پاسخي است كه ايران در پينگ پنگ سياسي اخير خود به انگليس داد. بعد از پيروزي دكتر روحاني ، ويليام هيگ وزير خارجه انگليس بارها اعلام كردكه دولت متبوعش آماده است ضمن گسترش همكاري‌ها با ايران در جهت حل و فصل مناقشات ايران با ديگر كشورهاي غربي نيز ميانجيگري كند . البته وي تجديد رفتار را مشروط به رويكرد جديد ايران دانست.

 

بعد از آن جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در دولت تونی بلر در گفت‌وگویی که بعد از پیروزی حسن روحانی (در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران) در حالی که سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت طرف مقابل تعطیل است، از طریق سفارت عمان، برای رئيس‌جمهور منتخب ایران پیام تبریک فرستاده است. وی همچنين ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در این دوره بهبود پیدا کند و سفارتخانه‌های دو طرف در تهران و لندن بازگشایی شود.  استراو در حال حاضر نماینده مجلس عوام انگلیس و از مسئولان گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است. استراو حسن روحانی را «یک مقام حکومتی باشخصیت که همیشه می‌دانست درباره چه صحبت می‌کند، و کاملا بر موضوعات مسلط بود.» معرفي كرد . بعدها گفته شد كه جك استراو در مراسم تحليف روحاني حضور خواهد يافت.


آغاز پينگ پنگ تهران _ لندن
با توجه به مواضع اخير مقامات انگليسي، مي توان از ورود دستگاه ديپلماسي به تعامل با خاندان سلطنتي انگليس ، به‌عنوان پينگ پنگ لندن- تهران ياد كرد.  دیپلماسی پینگ پنگ به گفت‌و‌گوهای پنهانی ایالات متحده آمریکا و چین در اواسط دهه 1970 م اطلاق می‌شود. در آن زمان دو کشور هنوز روابط سیاسی با یکدیگر نداشتند و برای انجام مذاکرات برگزاری یک مسابقه پینگ پنگ را بهانه کردند.

در مارس 1971 م چینی‌ها که در جریان مذاکرات صلح ویتنام گفت‌و‌گوهایی را با آمریکایی‌ها شروع کرده بودند تیم ملی پینگ پنگ آمریکا را به پکن دعوت کردند. در این تیم تعدادی از دیپلمات‌ها نیز حضور داشتند که مخفیانه با مقامات چینی گفت‌و گو کردند. این مذاکرات سرانجام به سفر پنهانی هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی دولت ریچارد نیکسون به پکن  و بهبود روابط دو كشور منتهي شد.  از آن زمان به بعد به گفت‌و‌گوهاي قدم به قدم بين دو كشوري كه روابط تيره دارند ، ديپلماسي پينگ پنگ گفته مي شود.


 دو سال بعد از بالا رفتن از ديوار سفارت
حال به‌نظر مي رسد ايران نيز از اين شيوه بهره برده است. در حالي كه دو سال پيش تندروها در تهران از ديوار سفارت انگليس بالا رفتند و عكس‌هاي ملكه و وليعهد را بر زمين كوبيدند اكنون سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن تبريك تولد نوه وليعهد انگليس از حضور اين كشور در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب خبر مي دهد.


به گزارش ايرنا، «سيدعباس عراقچي» ديروز (سه شنبه) در نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي  در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه مبني بر اين كه موضع ايران در رابطه با تولد نوه وليعهد انگليس و اين كه آيا تولد وي مي تواند در روابط تهران - لندن تاثيرگذار باشد، اظهار داشت: «تولد ايشان را خدمت ملكه محترم انگليس و وليعهد اين كشور كه صاحب نوه شده اند تبريك مي‌گوييم.» عراقچي با بيان اين كه فرد تازه متولد شده در خاندان سلطنتي انگليس سومين نفر در فهرست رسيدن به سلطنت در اين كشور است، گفت: «ابعاد روابط دو كشور بسيار بزرگ تر از آن است كه تولد ايشان بتواند بر آن تاثيرگذار باشد.»/روزنامه قانون/عکس:نامه نیوز

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات | lolestan.ir

برای دیدن توضیحات کامل محصول و لیست کارتون های این مجموعه

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید !!




70 درصد این کارتونها دوبله فارسی و 25 درصد زبان اصلی و 5 درصد زیرنویس فارسی می باشند و شامل بهترین کارتونها و سریالهای مشهور جدید و قدیم که مخاطبان آن بچه های قدیم و جدید هستند می باشد و می تواند روزها و هفته ها و حتی ماه ها فرزند دلبندتان را به خود مشغول کند بدون آنکه از دیدن آنها خسته شود , چون مجموعه فوق مورد پسند هر پسر و دختری بوده و دارای تنوع زیادی می باشد

سفارش مجموعه بی نظیر 800 کارتون دوبله شده در 33 DVD -

 به قیمت تنها 44.900 39.900 تومان !!

تخفیف ویژه و استثنایی برای مدت محدود !

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده

این محصول را خرید نمایید و پس از دریافت ، وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 842
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,433
  • بازدید ماه : 4,760
  • بازدید سال : 35,312
  • بازدید کلی : 329,401
  • لوگو ما | lolestan.ir
    />

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    امکانات رایگان

    کاربران عزیز امکان رایگان افزایش رتبه کاربری نیز به سایت اضافه گردید،از این پس شما فقط

     با ارسال 20 پست در انجمن

     

     با ارسال 50 پست در انجمن

     

    با ارسال 100 پست در انجمن

     

    با ارسال 200 پست در انجمن

    انجمن سایت شوید.

    پس تا دیر نشده وارد انجمن شده و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

    ورود به انجمن